Oma postiloend (mailinglist) on kuld, teemant ja turundaja suurim vara (pikemalt siin). Sinu eesmärk, mille poole pürgida, peaks olema viimne kui üks sihtgruppi kuuluv inimene saada sinu postiloendiga liituma.

Mida lihtsamalt ja odavamalt sa saad oma sõnumeid toimetada inimesteni, kes on neist huvitatud, seda efektiivsem su turundus on. Loodan, et see on kõigile selge ja loogiline.

Kuidas inimesi postiloendiga liituma saada? Üks sõna: magnet.

Heast magnetist sõltub kõik

Magnetiks nimetatakse atraktiivset pakkumist, mida teed inimestele sinu postiloendiga liitumise eest. Postiloendiga liitumine on kui kaubavahetus: inimene annab sulle oma meiliaadressi, sina annad midagi vastu. Nagu nimigi ütleb, siis magnet peaks olema ligitõmbav. Mida atraktiivsem magnet, seda enam inimesi tahab seda magnetit saada ja oma emaili selle vastu vahetada.

Maailma kõige kehvem magnet näeb välja selline:

Õigemini see pole üldse magnet, sest puudub väärtuspakkumine ja selles pole absoluutselt midagi külgetõmbavat. Ma võin lubada, et nende uudiskirjaga ei liitu absoluutselt mitte keegi. Kahjuks on seda tüüpi üleskutsed postiloenditega liitumiseks väga levinud (guugelda “liitu uudiskirjaga” ja avaneb müriaad taolisi impotentseid üleskutseid).

See allolev magnet siin asub minu veebis The One Question:


Selle vormi kaudu liitub mu postiloendiga iga päev 120…150 inimest. See töötab viimasepeal hästi.

Mis on peamine vahe? Esimene esindab puhtalt vormi looja huve. Küsitakse idiootlikult palju andmeid ja ei anta mitte ühtki põhjust liitumiseks. Teine vorm on 100% kasutaja kasule orienteeritud, täpselt loodud vastavalt veebilehe sihtrühmale (inimesed, kes ei tea mida oma eluga peale hakata) ja küsib minimaalselt vähe andmeid.

5 juhtnööri atraktiivse magneti loomiseks

  • See peab lisama nii palju väärtust kui võimalik. Mida kasulikum ja atraktiivsem pakkumine on, seda enam inimesi liitub. Lihtne ja loogiline. Kui sa annaksid igale liitujale tasuta auto, siis iga külastaja liituks su postiloendiga. See läheks muidugi tiba kalliks, et mõtle midagi paremat välja, aga parem on alustada mõtlemist suurest ja kallist kasust allapoole kui “liitu uudiskirjaga” pakkumisest ülespoole.
  • Kas tõesti tasuta!? Vau! Ideaalis sa tahaksid just sellist reaktsiooni näha inimestelt, kes su magnetit näevad. Kuidas teha seda nii atraktiivseks, et inimesed peavad pakutava saamist vaid emaili vastu megaheaks diiliks?
  • Ära kasuta loosimist. Iga liituja peaks väärtust saama. “Liitu ja iga kuu loosime…” bla bla on jura. Iga kasutaja peaks saama liitudes väärtust. Inimesed on teevad asju 100x varmamalt mingi kindla asja nimel võrreldes võimalusega (inimesed ei usu loteriid ega jõuluvana).
  • Näe vaeva. Parim magnet on selline, mis sinu jaoks ei too iga liituja pealt lisakulusid – olgu selleks siis ajakulu või tõesti finantsiline kulu. See tähendab, et reeglina su magnet peaks koosnema bittidest ja baitidest  – see on kas mingi infokogum või mingi programmijupp. Selleks pead ühe korra vaeva nägema ja looma midagi tõesti head (videokoolitus, mingi tarkvara, veebipõhine teenus vmt) ja siis see magnet saab sind teenida veel mitu aastat. Magneti loomisele ühekordse aja- ja rahakulu panustamine on minu meelest hea investeering.
  • Ära valeta ega sea petlikke ootusi. Katteta lubadusi on lihtne teha. Mingi veebileht lubas suurelt, et annavad mailiaadressi vastu tasuta tuhandete kroonide väärtuses aiakaupa. Kui liitusid ära, siis said teada, et kui ostad suurte tuhandete eest neilt kaupa, siis annavad mõni tuhat alet selle pealt. Selline pakkumine ajab vaid marru ja töötab sinu vastu. Postiloendi abil peaksid ikka võitma sõpru, mitte inimesi ärritama.

Hea oleks kui mainiksid ka ära oma privaatsuspoliitika ja kui sageli võib liituja kirju oodata.

Sik-sak strateegia

Nii turunduses üleüldse kui magneti loomises kasuta sik-sak strateegiat. Turg teeb sik, sina tee sak. Mida enam ettevõtteid sarnaseid asju teevad, seda ebaefektiivsemaks see muutub.

Kui ma alustasin seda blogi aastal 2008, pakkusin siin “7 tasuta taktikat internetiäri juhtimiseks” või midagi taolist. See oli meeletult efektiivne ja mu postiloend kasvas väga kiiresti. Täna jagab veel sada tegelast tasuta 7-0salist minikursust ja see ei eruta enam kellegi meelt.

Parim magnet on selline, mida teised turul ei kasuta.

Head magnetit ei ole võimalik ette teada

Kui sa järgid mu ülal toodud soovitusi, siis võid päris heade ideedega välja tulla. Milline idee töötab kõige paremini ehk toob enim liitujaid, seda aga ei ole võimalik ette teada.

Seepärast ongi hea mõte luua näiteks 3 varianti ja enne veel kui asud magneti sisu looma, testi nende magnetite atraktiivsust. Saad teha kas vastavat küsitlust (muidugi kavalalt, mitte ära küsi “millist neist kolmest peaksin kasutama postiloendi juures”) ja turu-uuringut. Vahendina saad kasutada nt Facebooki küsitlusi, polli su blogis või veebilehel, Google Docsi vorme või SurveyMonkeyt.

Kui su klientuur on ka offline ja käib sul kontoris vmt, siis saad ka offline küsitlust teha. Pane kasvõi 3 kavandit paberile kirja ja küsitle inimesi, et millisest pakkumisest nad on enim huvitatud (või kas üldse).

Teine variant oleks näiteks mingi A/B testimise vahendiga näidata pooltele kasutajatele üht vormi ja teisele poolele teist.

Hea ja keskpärase magneti tulemuste vahe võib olla mitmekordne, testimine on seda väärt! Kui üks magnet toob nt 5 liitujat päevas ja teine 8, siis juba 30 päevaga on numbrid vastavalt 150 ja 240 – pea saja inimeseline vahe!

Kui oled leidnud hästi töötava magneti, siis saad kasutada seda spetsiaalsel kampaanialehel, taguda sinna külastusi üle Google Adwordsi või Facebooki reklaamide ja nii veel enam kiirendada postiloendi kasvatamist. Jõudu tööle.


Turundaja üks suurimaid varasid on tema postiloend (mailinglist). Mida kiiremini sa aru saad, et oma postiloendi loomine, kasvatamine ja liitujatega suhete loomine on kullaauk, seda varem saad hakata sellest kasu lõikama. Kui sul oma mailinglist ammu olemas, siis see postitus pole sulle.

Miks  on vaja oma postiloendit?

Loe edasi →

Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin