Iga aasta lõpus teen traditsioonilise parimate lugemiste äramainimise. Siin on parimad raamatud, mida aastal 2011 lugesin.

Eelmise aasta võitja oli Rework (vaata minu videokokkuvõtet sellest siin). Siin tänavused parimad:

2011 parim äriraamat

The Lean Startup (Eric Ries)

Kaugeltki mitte ainult startupidele, vaid kõikidele ettevõtjatele ja firmadele, kes oma äri alustada või kasvatada tahavad.

Kui suurem osa äriraamatuid on vanade tarkuste ümberjutustamine, siis see raamat teeb mõtterevolutsiooni ja esitab midagi uut. Väga vähesed raamatud toovad sulle heureka-momente, aga see on üks nendest.

Intelligentne raamat, mis muudab seda, kuidas ettevõtteid juhtida ja kasvatada. Kohustuslik kirjandus.

2011 parim kiire lugemine

We Are All Weird (Seth Godin)

Seth Godin on juba turundusklišee, aga ma tõesti nautisin seda raamatut. See on mõtisklus / essee sellest, kuhu poole maailm liigub ja kuidas tänases muutuvas ilmas üks ettevõte peaks endast mõtlema.

Me tõepoolest oleme kõik imelikud ja järjest imelikumaks muutume.

See on väga kiire lugemine ja aplaus selle eest. Liiga paljud raamatud täidavad mõttetult lehekülgi, see raamat mitte.

2011 parim sotsiaalse meedia raamat

The Thank You Economy (Gary Vaynerchuk)

Sotsmeedia raamatuid ilmus sadade kaupa, minu lemmik oli see.

Ma pole erapooletu, kuna Gary V on mulle isiklikult väga sümpaatne (ja sinu puhul võib see vastupidine olla), aga ma ka nõustun tema raamatus esitatud maailmavaatega. Maailm muutub üha enam anonüümsest kaubanduskeskusest külapoe suunas, kus poodnik teab ostjaid nimepidi.

Inimeste tänamine ja personaalne suhtlus on tõsised asjad.

2011 parim teenindusäri raamat

The Consulting Bible (Alan Weiss)

Konsultatsiooni- ja teiste ekspertteenusefirmadele ei kirjutata kuigi palju häid raamatuid. See oli üle hulga aja üks parimaid, mis olen lugenud.

Raamat annab huvitavat perspektiivi paljude konsultatsioonäri osade kohta – alates ootuste seadmisest kuni hinnastamise kuni äri kasvatamiseni.

Ma sain siit mitmeid paradigma-muutvaid ideid, ja vähesed raamatud on selleks võimelised.

Teised väga head raamatud, mida sel aastal lugesin (ilmunud enne 2011)

Minu selle aasta paremuselt teine lugemine:

Priceless: The Myth of Fair Value (William Poundstone)

Hinnastamine on omaette kosmos, enamik ettevõtjaid maadleb sellega. Hinnateadus on mind alati huvitanud ja see raamat oli üheaegselt nii kaasahaarav kui ka väga kasulik.

Kui tahad enam teada hinnapsühholoogiast ja kuidas luua oma hinnastamist, loe seda raamatut.

Business Model Generation: A Handbook for Visionaries, Game Changers, and Challengers (Alexander Osterwalder)

Rohkem töövahend kui raamat, see peaks kuuluma iga kasvava äri raamatukogusse. Enamikke äriraamatuid loetakse tavaliselt vaid ühe korra, aga see on vahend, mille juurde alati tagasi tulla ja kasutada referentsina oma ärimudeli tuunimiseks.

See on ka suurepärane vahend meeskondandele produktiivsete arutelude ja tulevikuplaneerimiste tulemuslikuks muutmiseks.

Millised olid sinu selle aasta parimad lugemised?

Eelmised aastad


Minu käest tihti küsitakse, et “soovita head äri alast raamatut”. Olen varem kirja pannud 2009 ja 2008 parimad lugemised. Kuna möödunud nädalal sain õige mitmeid kirju selle küsimusega, siis otsustasin teha pildi oma viimase aja lugemistest + mõned, mida kohe lugema hakkan.

Loe edasi →

Ma olen varem kaks korda teinud aasta lõpus kokkuvõtteid, et millised olid mingi aasta parimad raamatud (minu poolt loetutest). 2008 aasta top 5 on siin (kui neid raamatuid lugenud veel pole, siis tee seda – nad pole sugugi aegunud)  ja 2006 esikolmik siin.

Sel korral panen siia kirja minu lugemissoovitused selle aasta üllitistest. Järjekord pole oluline.

Loe edasi →

powLõpetasin just võrdlemisi värskelt ilmavalgust näinud üllatusturundusest rääkiva raamatu Pow! Right Between the Eyes: Profiting from the Power of Surprise (Andy Nulman). Iga teatud aja tagant ilmub raamat, mis stimuleerib mõtlemist (tugevalt), annab ideid ja tekitab seda “ahaa!” momenti. See raamat on üks neist. Üllatusturundus on see, et mis teeb haigutavast kliendist (“ja mis siis?”) särasilmse ostja, kelle huulilt vallandub “vau!”. Nii väikesetel kui suurtel ettevõtetel on üha enam vaja viise ja taktikaid, kuidas inspireerida küünilisi, igavlevaid kliente, kes iga päev puutuvad kokku selle sama vana jamaga. Üllatus on palju komplitseeritum ja nüansirikkam teema kui võiks arvata, ja autor avab seda teemat rikkalike näidetega.

Soovitan seda kindlasti igal turundajal/ettevõtjal lugeda.

Loe edasi →

Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin