killMinu üks hea sõber, kes soovib raamatu kirjutamisega algust teha, ent pole veel julgenud,  käis eile ühel seminaril, kus just sel teemal räägiti. Seminari läbiviija oli välja öelnud ühe mõtte, mis minu arvates sobib ka ettevõtlusega alustamisse. See lause kõlas umbes nii: iga kord kui sa räägid oma ideest kellelegi, siis sa annad sellele inimesele võimu enda üle. Kui sa räägid oma äriideest (või mis tahes ideest millegagi alustada), siis sa paned ennast haavatavasse positsiooni: sa lased ennast ja oma ideed kritiseerida inimestel, kes tõenäoliselt pole selle peale nii palju mõelnud kui sina, ei tea täpselt, milleks sa suuteline oled ja kes pole ise midagi sarnast kunagi teinud. Hirm läbikukkumise ees on loomulik, aga ära lase sellel eskaleeruda pannes oma idee välja teistele mõrvamiseks.

Kritiseerida on ju nii lihtne. Igaüks suudab mistahes idee tümaks teha, eriti need, kes pole ise mitte midagi teinud. Kui sa alustad midagi uut, mida sa pole kunagi varem teinud ja su enesekindlus on madal, siis hoia endale. Pane rattad veerema, tee asju, saavuta enesekindlust ning juba natuke küpsemas faasis on olud teised.

Loe edasi →

Aasta lõpp lähenemas, aeg teha kokkuvõtteid. Selles postituses tahan välja tuua ja soovitada minu meelest selle aasta parimaid turundus- ja ettevõtlusalaseid raamatuid. Tegelikult osad siin nimistus olevatest raamatutest nägid ilmavalgust juba 2007ndal aastal, aga kuna ma lugesin neid sel aastal, siis võtsin nad ikkagi arvesse.

1. Ready, Fire, Aim
Kohustuslik kirjandus internetiettevõtjatele. Suurettevõtja Michael Masterson räägib oma kogemustest lahti kuidas viia alustav ettevõte suurte tegijate hulka ning kuidas luua kiiresti ja edukalt uusi tooteid.

Loe edasi →

ostceLugesin hiljuti raamatut nimega “Online Shopping Through Consumers’ Eyes” (E. Prussakov, 2008), mis põhineb 107 küsimuse vastuste analüüsil, mida küsiti ühe online küsitluse käigus 2702 inimeselt. Raamatut ma ei soovita – suurem osa küsimusi on väga kehvad. Autoril puuduvad elementaarsed turu-uuringute alased teadmised – valdav osa küsimustest olid suunavad, ebaolulised ja ilmselgete vastustega. Samuti on suur vahe sellel, mida kasutajad arvavad, et kuidas nad käituksid ja kuidas nad tegelikult käituvad. Mõned huvitavad asjad tulid sellest raamatust siiski välja ja selles postituses jagangi parimad palad sinuga (ja säästan sulle 200 krooni).

Uuring viidi läbi Ühendriikides, seega meie keskkonnas see 1:1 ei kehti muidugi, aga tõenäoliselt mingi indikaator on ka see.

Loe edasi →

Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin