lynxSeks müüb, on levinud arvamus. Seda kasutatakse ju igal pool reklaamides – ju siis müüb. Nähes paljaid rindu reklaamides, tõttavad blogijad sellest kirjutama. Ka paljud suured ja tuntud brändid kasutavad seksi reklaamides. Mehepojad saadavad teineteisele linke seksikate reklaamidega ja imetlevad koos. Midagi tõmbab ligi.. olgu see siis ürginstinkt, vastupandamatu külgetõmme või teab mis.. aga kas see müüb? Õnneks on reklaamimaailma ja seksi kasutamist reklaamides uuritud piisavalt, et me võiks leida vastuse.

2005 aasta raamatu Sex in Advertising: Perspectives on the Erotic Appeal järgi kasutatakse seksi rohkemal või vähemal määral tervenisti viiendikus kogu reklaamist. Tõestusmaterjali leidmiseks ei pea kaugele vaatama – ava suvaline ajakiri ja seksikad modellid müüvad sulle kõike alates šampoonist kuni tolmuimejateni.

2007 aastal viidi University College London poolt läbi vastav eksperiment. Nad jagasid 60 nooremapoolset täiskasvanut nelja gruppi. 2 gruppi vaatasid ühte Seks ja Linn episoodi, kus naised arutlesid selle üle, kas nad on voodis head. Teised 2 gruppi vaatasid täiesti mitteerootilist komöödiasarja Malcolm in the Middle. Reklaamipauside ajal näidati mõlemast segmendist ühele grupile seksuaalse alatooniga reklaame (reklaamides šampooni, õlut, parfüümi jne) ja teine segment vaatas seksivabasid reklaame. Kui eksperiment läbi, küsitleti katsealuseid reklaamide kohta – milliseid brände või tooteid nad mäletavad. Tuli välja, et need reklaamid, kus kasutati seksi, nendes promotud tooteid ei mäletatud sugugi paremini kui tooteid, mida reklaamiti ilma seksita. Lisaks kõigele see grupp, mis vaatas reklaame Seks ja Linn pausi ajal, see mäletas reklaamitud tooteid märgatavalt halvemini kui grupp, mis vaatas komöödiasarja. Uuringu läbiviijad tõdesid, et seks ei müü mitte midagi peale seksi enda.

Kuigi Taani e-kaubanduse äri Fleggaardi uus reklaamvideo tekitab paljukõneainet, ei ole sellest reklaamist sündiv müügiedu sugugi garanteeritud. Vastupidi – see võib naiskliendid eemale peletada. Florida Ülikooli vastav uuring näitas veenvalt, et mida rohkem seksi ühes reklaamis, seda vähem olid naised sellest tootest huvitatud. Seksist paremini müüb hoopis reklaam, mis räägib armastusest.

Ettevõte nimega MediaAnalyzer Software & Research viis läbi sarnase eesmärgiga uuringu – katsealustele näidati 400 erinevat trükireklaami, millest siis osa olid seksuaalse tooniga. Katsealused pidid iga reklaami puhul ka näitama, et mille peale pilk kõige enam pidama jääb. Meeste puhul oli selleks muidugi rinnad. Löögiks kaupmeestele oli see, et mida rohkem aega pühendati rindade vaatamisele, seda vähem märgati brändi või toote nimetust. Selgus, et seksuaalne materjal pimestab vaatajaid muu info suhtes. Ainult 9,8% seksuaalseid reklaame vaadanud meestest suutis hiljem meenutada toote nimetust (mis on 2x vähem kui mehed, kes vaatasid muud tüüpi reklaame). Kahekordne reklaami efektiivsus on aga tänu reklaami kallile hinnale väga suur vahe. Kahekordne vahe oli ka naiste puhul (vastavalt 10.85% ja 22.3%).

Maailmas on olnud mitmeid seksi kasutavaid reklaamikampaaniaid, mis on tõstnud müüki (Calvin Klein teksad, American Appearel jpt) – aga nendel kampaaniatel on alati juures olnud üks oluline komponent: skandaal! Kui muidu seksikaid reklaame nähes me unustame ära, et mis tootega on tegu, siis skandaal muudab seda. Kui reklaamiga tuleb kaasa skandaal, siis me kuuleme sellest tootest pidevalt läbi meedia ja ka brändi nimi kinnistub. Soovitus siis see, et kui kavatsed oma toodet seksiga müüa, siis hoolitse selle eest, et skandaal oleks ka piisavalt suur. Paraku mida aeg edasi, seda rohkem seksi on meie ühiskonnas nagunii, et inimesi šokeerida pole enam nii lihtne kui see oli kümnendid tagasi.

Kas sina oled ostnud mingit toodet seetõttu, et reklaam oli seksikas või seda müüdi läbi seksi? Mis toode see oli? Või kas oled seetõttu midagi ostmata jätnud?


Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin