Kutaki koolitusarja ajal komistasime juhuslikult sellise tulemuse otsingutulemuse otsa (otsisõnaks “laptop”):

Mis me näeme? Neti.ee-s kõrge koha saamise nr. 1 viis kõige ehedamalt meie ees: keyword stuffing ehk lehe mingit märksõna täistoppimine. Nii labasest asjast võiks isegi Neti aru saada.

Asi ei lõpe veel siin.

See sinine tekst ei ole tegelikult nähtav, vaid on mu poolt märgendatud. Naljamehed on teksti värvi teinud taustaga sama värvi. Jällegi, nii labasest petuskeemist võiks isegi Neti aru saada.

Kui otsid Neti.ee-st ‘sülearvuti’ või ‘notebook’, siis esimene tulemus kasutab täpselt sama skeemi (ehk samad tüübid ka). Seal lisab asjale vinti see, et see on tegelikult automaatse suunamisega leht seal. Just nii – nr. 1 tulemus neti.ee-s on leht, kus on vaid keyword stuffing ja siis see suunab sind mujale. Hahaa.

Neid “trikke” ei soovita Googles kasutada, saad kinga nii kiiresti, et ei saa arugi. Aga muidugi paralleelsaidi tegemine Neti tarbeks võiks ju olla biznes plan?


Optimeerid oma veebilehte otsingimootoritele ja sooviksid tehtud tööd hinnata? Siin on mõned vahendid, mis teevad su elu lihtsamaks. Pea vaid meeles, et iga järgnev vahend teeb hinnanguid selle looja tehtud algoritmi järgi ja ükski neist ei esita lõplikku tõde.

1. Pear Analytics

Loe edasi →

Alustame algusest. Kui veebilehel kedagi ei käi, siis sellest kasu pole. Rahakotis on piiratult raha ja külastajate eest maksta suudame ainult teatud koguses. Lahendus: toome oma veebile tasuta külastajaid otsingumootoritest. Otsingumootoritele optimeerimine võib kõlada karmilt, aga tegelikult on 95% sellest imelihtne.

Pikemalt olen kirjutanud otsingumootoritele optimeerimisest siin, selles postituses toon välja lihtsad ja kiired tõed, et mida teha.

Loe edasi →

googlepagerankexplainedHiljuti oli internetiturunduse kursuse foorumis arutelu selle üle, et mida see PageRank siiski teeb ja kuidas see mõjutab veebilehe positsiooni otsingu tulemustes. Kuna esines eksiarvamusi, siis igaks juhuks lahkan seda teemat ka siin. Neile, kes ei tea PageRankist kuigi palju, natuke selgitust. Google PageRank on veebilehtede omavahelise viidete analüüsi algoritm, mis annab mingi arvulise väärtuse igale veebilehele eesmärgiga mõõta selle suhtelist tähtsust (kogu interneti mastaabis). Google PageRank autoriteetsusindikaator võib siis olla vahemikus 0 kuni 10 (või siis üldse ilma rankita). Iga astme vahe on suurem kui eelmise astme, st vahe 1 ja 2 vahel on väiksem kui 2 ja 3 vahel. Google ise räägib PageRankist kui interneti demokraatia väljundist – viitamine mingile veebilehele on justkui oma hääle andmine selle veebilehe headuse kasuks. Mida enam viiteid (linke) mingi veebilehe suunas on, seda enam inimesi on “hääletanud” selle veebilehe poolt ja seega on see veebileht millegi poolest hea. Mida enam “hääli” (viiteid) mingi veebileht saab, seda kõrgema koha (kui kõik muud asjad võrdsed) see Google otsingu tulemustes saab.  Mida kõrgem on ka mingi veebilehe PageRank, seda rohkem kasu sellelt lehelt tulev viide mingile muule veebilehele avaldab.

Nüüd aga müütide juurde. Esiteks pole see PageRank, mida näete Google Toolbaril või PageRank Checkeri abil, mitte midagi muud kui vaid üks näitaja, mis iseenesest ei mõjuta midagi. Loeb tõeline PageRank – täpne numbriline väärtus (mis pole 0st 10ni, vaid 0 ja 1 vahel), mida Google arvutab kokku kõikide sissetulevate viidete najal, aga seda ei avaldata kuskil. Lisaks sellele on ka see arv vaid üks väga paljudest faktoritest, mis mõjutab veebilehe positsiooni mingis suvalises otsingus.

Loe edasi →

pildiotsingVeebilehtede optimeerimisest otsimootoritele olen kirjutanud küll ja veel. Sel korral räägime piltide optimeerimisest ehk kuidas saada oma pilte esimeste sekka Google pildiotsingus. Oma piltide optimeerimisest võiksid sa olla huvitatud eelkõige seetõttu, et saada lisakülastusi (pildiotsijad satuvad su lehele). Näiteks veebileht, mis kirjutab kalliskividest, saab arvestatavalt lisakülastusi nende arvelt, kes otsivad pilte kalliskividest.  See võib samuti olla hea võimalus promoda oma tooteid nende piltide kaudu. Hetkel on selles vallas konkurents kesine, et edu saavutamine võib olla võrdlemisi kiire.

Google robotid, mis indekseerivad veebilehti, ei näe nagu meie. See tähendab, et nad ei suuda pildifaili vaadata ja öelda, et selle peal on vanamutt rohelise kastekannuga Toompea lossi ees. Seda oskavad ainult inimesed. Robotite jaoks tuleb kasutada optimeerimistehnikaid. Muidugi pildiotsingu indeksi loomisel on mängus ka inimesed – teatud Google töötajad märgistavad iga päev tuhandeid pilte, käsitsi. Aga mitte meie emakeeles.

Loe edasi →

Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin