fan“I don’t know the key to success, but the key to failure is trying to please everybody.”
–Bill Cosby

Pole külastajaid, pole sissetulekut. Siit võiks siis ka teha järelduse, et külastajad = sissetulek. Tõsi, aga mitte täielik. “Rohkem külastusi” on paljudele justkui kinnisidee. Need turundajad, kes pühendavad kogu oma aja vaid külastuste tõstmiseks, raiskavad väga palju oma aega. Tegelikkus on see, et sul pole vaja mistahes külastajaid, vaid ainult kindlat tüüpi külastajaid.

Mõtle oma veebilehest kui restoranist. Oletame, et sul on Itaalia restoran, kus pakud pastat ja Itaalia veine. Sul on teatud hulk fänne, kes käivad su pastahõrgutisi nautimas. Paned aga tähele, et vanalinnas on palju Briti poissmehi, kes kulutavad palju raha. Tahaks seda raha endale. Hakkad pakkuma ka inglise õlut ja paned menüüsse juurde fish&chips. Hispaania turistide jaoks lisad menüüsse paella ja sangria. Eestlased tahavad ka õltsi juua ning küüslauguleiba ja pelmeene süüa. Ja äkki pakuks quiche’i ka, sest konkureerivas restoranis on just see hitiks.

Püüdes kõigile meele järgi olla ja reklaamides end ükskõik kellele kaotab su restoran aga näo ja lõppkokkuvõttes ei taha keegi seal enam käia. Jääd ilma ka algsetest pastafännidest.

Sinu turunduspingutsed peaksid hoopis proovima luua kommuuni, fännibaasi. Keskendu oma tugevustele ja unikaalsusele. Ära proovi meeldida kõigile – ja ära anna järgi mõttele, et kui oleksid universaalsem, siis saaksid rohkem kliente. See ei tööta ja nii on sul üliraske saada püsikliente. Loo omale unikaalne identiteet ja suuna oma kommunikatsioon mingile kindlale sihtgrupile, kelle jaoks sa loodud oled.

Nii on sul ka oluliselt lihtsam teha omale promo, valida reklaamikanaleid ja luua oma turundussõnumeid.


Internet ei tunne piire, seda teavad kõik. Internetis oleme kõik võrdsed surfajad. Ometi ma ikka ja jälle kuulen, kuidas internetiäri tegelased seavad iseendale mentaalse barjääri ja suunavad oma netiäri ainult Eestile. Internetis ettevõtluse tegemise peamine eelis ongi see, et me ei ole limiteeritud riigipiiridest. Kogu maailm saab olla on meie turg. Eestis elab vaid ~1.3 miljonit inimest, neist regulaarselt kasutab internetti ca 65%. Neid inimesi, kes kasutavad seda ostlemiseks, ja keda huvitavad just sinu poolt pakutavad tooded, on veelgi vähem. Võib-olla isegi mitte piisavalt palju, et tagada jätkusuutlikku äri.

Enne kuhugi nishi sisenemist tuleks uurida, et kui palju selles nishis on potentsiaalseid kliente. Eestis, kus elanikku nii vähe ja internetikaubanduse maht väike, võib juhtuda nii, et kuigi su toode on vinge ja turundus hea, siis su äri ei tasu end ikkagi ära, või siis selle teenimise lagi on väga madalal.

Loe edasi →

Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin