Oma enese reeglite kehtestamine, iseenda jaoks töötamine, oma tööaja seadmine ja vabadus teha just seda mida sina tahad millal tahad on juba piisavalt head põhjused jätta töökohtade maailm kõrvale. Teekonnal ideest teostuseni võib aga olla mitmeid väljakutseid ja segadusmomente ning nende adresseerimiseks ongi järgmised punktid.

1. Mis on su kirg?

Üks parimaid viise otsustada millist äri omale luua on endalt küsida: mis oleks minu suurim kirg? Kas sa armastad kasse? Oled hull autode järgi? Ei suuda lakata mõtlemast toataimedele? Või kohtamistest? Nendes peituvad siis täpselt Sinu vastused.  Kui Sa tunned kirge antud juhises käsitletud teema vastu, siis oled tõenäoliselt naudid oma äri loomist sel alal.

Pole absoluutselt mingit mõtet luua äri valdkonnas mille vastu sul puudub tõmme. Elu on liiga lühike, et tegeleda asjadega, mis sind tõeliselt ei huvita. Kui sinu töö on sinu hobi, siis sa ei tööta enam ühtegi päeva elus, kõik muutub mänguks. Sinu töö on siis just see, mida sa ise vabatahtlikult tahaksid koguaeg teha!

Kui kire leidmine tundub liiga keeruline, siis mõtle milles sa tegija oled (nt samal alal kus hetkel töötad) või millest sa lihtsalt tead väga palju.

2. Otsi omale liitlane

Kui hakkad mõtteid liigutama (ja kirja panema!) oma tulevase äri valdkonna teemal, ära hoia seda ainult endale. Kuigi see võib olla hirmutav vahel, räägi oma plaanidest lähedastele. Ole valmis selleks, et paljud hüppavad sulle selga ja toovad 100 põhjust miks see ei tööta. Inimestele ei meeldi kui sa oled nendest erinev. Otsi endale üks toetav liitlane, kellega saad aru pidada, kes aitab sind nõu ja jõuga ning annab konstruktiivset tagasisidet. Usaldusväärne kaaslane teeb teekonna lihtsamaks.

3. Uuri tulevasi konkurente

Võta aga Google lahti ja hakka uurima, mis sinu kire valdkonnas toimub. Milliseid tooteid ja teenuseid pakutakse? Milliseid veebilehti sel teemal leidub? Millised on kõige populaarsemad foorumid sel teemal? Tee piisavalt uurimistööd, et luua endale selge arusaam, millised konkurendid on juba sellel turul ees ja milliseid tooteid nad pakuvad. Võimalusel ära piirdu ainult meie väikese koduriigiga, sea latt kõrgemale ja võta sihiks globaalne internetiäri. Kui sulle huvipakkuval turul polegi otseselt ühtegi konkurenti ees, siis võid saada kas esimese tulija eelise või siis pole sellel turul võimalik (arvestatavat) raha teha.

4. Loo suhteid

Isiklikud suhted võivad vägagi kasuks tulla. Võta ühendust inimestega, kes juba samal turul tegutsevad ja mõtle, kuidas saaksite koostööd teha. Näiteks kui keegi müüb turul mingit väga edukat toodet, siis äkki sa saad luua toote, mis seda täiendaks. Nii saad ehk teha ka kaasturundust ning sõita juba eduka tegija tuules. Alati leidub palju erinevaid viise kuidas sünergiat luua.

Võimaluse korral proovi kõigiga ka näost-näkku kohtuda, sest see on hoopis võimsam ja tulemuslikum kui puhtalt internetivahendusel suhtlemine.

Samuti hakka looma suhteid oma tulevaste klientidega (punkt 5).

5. Otsi üles oma tulevased kliendid

Kui sa oled väljamõelnud, et mis su kirg on – oletame, et see on golf – siis hakka otsima oma tulevasi kliente ja nendega suhteid looma. Guugelda golfiga seonduvaid märksõnu ja proovi leida üles veebilehed ning foorumid kus golfihuvilised koos käivad. Nii sa ei pea hakkama mõtlema, et kuidas leida golfist huvitatud inimesi ja nendeni jõuda – kui on olemas mingi keskne temaatiline foorum, siis saad oma reklaamipingutused sinna keskendada. Vastavate foorumite ja vestluste leidmiseks on olemas lisaks Googlele mitmeid vahendeid.

Samuti on väga oluline, et sa liituksid kõigi nende foorumite ja veebilehtedega ning hakkaksid aktiivselt kaasa rääkima. Kui sa oled abivalmis, lahke ja sinu kommentaarid on sisukad/asjalikud/abistavad, siis  hakkavad inimesed sinusse hästi suhtuma ja sind usaldama. Usaldus on aga müügis kõige olulisem.

Väga hea mõte on ka alustada blogi selle valdkonna teemadel, mis tõstab sinu usaldusväärsust veelgi ning aitab sul positsioneerida end kui eksperti.

6. Pane paika ärimudel ja turundusplaanid

Peale oma uuringut oled tuttav turul eksisteerivate teenuste ning toodetega. Samuti osaledes aktiivselt foorumites ja muudes temaatilistes lehtedes, siis sul on päris hea aimdus, et mida need inimesed soovivad, millised on nende probleemid ja mured. Seda pilti vaadates saad välja mõelda milline toode on hetkel veel turul puudu ja mille järgi oleks nõudmist. Samuti teades ja tundes oma sihtrühma oskad paremini planeerida ka oma turundussõnumeid.

Mõtle hoolega oma ärimudeli peale: kuidas hakkaks su ettevõte raha teenima? Kui läbi klientide, siis mille eest su kliendid sulle raha hakkaks maksma, millist teenust või toodet sa saaksid pakkuda? Kuidas kindlustada, et see oleks unikaalne ja tarbijale väärtuslik?

7. Loo omale toode

Kui su ärimudel on paigas, siis sul on vaja luua toode, mida hakata müüma. Infotooted (e-koolitustooted, e-raamatud, e-õppekeskkonnad) on üks parimaid võimalus alustada oma internetiäri:

  • Uuringud on kinnitanud, et enamus inimesi kasutab internetti info otsimiseks; see muudab infotooted üheks enim otsitud toodetest, mida on võimalik online osta
  • Infotooteid on kerge toota, need ei nõua tehnilisi teadmisi võrreldes keerukamate online-teenuste loomisega
  • Sa ei vaja mingit stardikapitali peale intellektuaalse kapitali, sinu kulutused on minimaalsed (põhiliselt sinu enda aeg)
  • Infotooted on „tooted“ – sa võid neid müüa piiramatus koguses, mis teeb ärimudeli skaleeritavaks
  • Infotooted on digitaalsed – sul puuduvad ladustamis- ja saatekulud ning klient saab „kaubad“ kätte viivitamatult pärast ostu tegemist

Kui sa pole ise ekspert mingil alal, et oma infotooteid luua, siis leia omale partner, kellel oleks vastavad teadmised. Sinu poolt tuleks turundus ja äri juhtimine. Võit-võit situatsioon.

Loomulikult võid sa ka hakata Hiinast mingeid kaupu vedama (alibaba.com), hulgimüüjatelt üleilma midagi kokku ostma või misiganes muud moodi oma tooteid leida. Võid samamoodi ka hakata turundama teiste tooteid, võimalusi kui palju.

Ma tunnen isiklikult mitmeid inimesi, kes leidsid mingi väikeettevõtte, kellel on väga head tooteid, aga kes ei osla neid müüa. Nüüd nad turundavad selle ettevõtte tooteid ja jagavad kasumi 50-50.

8. Hakka äriga pihta põhitegevuse kõrvalt

Sa ei pea homme oma ametit maha panema. Ära sülita vanasse kaevu enne kui uus valmis. Iga ettevõtmise ülesehitamine võtab omajagu aega. Sul võib minna 6, 12 või ka rohkem kuud enne kui sa teenid oma uue äri pealt piisavalt, et sellele 100% keskenduda. Kui kaua selleks aega läheb oleneb sinust: kui palju sa suudad sellele aega ja pingutust pühendada. Sa võid selle saavutada ka paari kuuga.

9. Õpi!

Ettevõtlus tähendab pidevat õppimist, nii raamatutest, teiste kogemustest, kursustest, blogidest – kust iganes. Õppimine tähendab arenemist ja kasvamist, sellega mitte tegelemine stagneerumist. Mitte keegi meist ei ole sündinud ärigeenius ja ei tee puhtalt intuitsiooni najal kiirelt suuri tulemusi. Sul võib vedada nii ühe kui teise asjaga, ent viimaks tasub õppimise ignoreerimine end kätte.

Mina loen oma erialal vähemalt 1 raamatu nädalas, mitukümmend blogipostitust ja artiklit päevas, võtan osa mingist seminarist/kursusest kord kuus, tutvun uuringutega ja panen kirja oma äridest õpitut, et seda analüüsida. Ilma selleta ei oleks mitte midagi.

Loe iga päev vähemalt 30 minutit, näiteks enne magama minekut. Kui loed mingist konkreetsest valdkonnast läbi 10 raamatut, siis tead sellest rohkem kui 90% kogu maailma elanikkonnast. Teadmised on jõud. Inimesed kes on saavutanud märkimisväärset edu pole ilmtingimata rohkem intelligentsemad kui teised. Mis neid eristab ülejäänutest on teadmistejanu – mida rohkem sa tead, seda rohkem on sul potentsiaali saavutada.

10. Hakka kohe tegutsema!

Oma ärist mõtlemine on väga oluline, aga ideedest pole mitte mingit kasu tegutsemiseta. Garanteeritud edu tuleb ainult initsiatiivi võtmisest ja pihta hakkamisest. Alusta eelpool mainitud punktide elluviimisest ja astu üks samm korraga. Kui sa kunagi midagi ei alusta, siis pole ka läbikukkumisvõimalust, aga ilma proovimata sa ka kunagi ei õnnestu. Unusta hirm läbikukkumise ees ja asu tegutsema. See pole nii hirmuäratav ja keeruline kui sa arvad.

Aga ma tahan turvalist sissetulekut

Mitmed ei julge soolo teedpidi minna, sest jääb ära “turvalisus” oma töökoha pärast. Miski ei ole tõest kaugem. Mingisugusest turvalisest töökohast me ei saa küll rääkida, kui juba suured kalad nagu Hansapank Swedbank, Stora Enso, Estonian Air, Krimelte jt koondavad sadu (tuhandeid) inimesi ja meedia kirjutab, et juba ainuüksi Tallinnas jääb iga päev tööta 70 inimest, inimeste haridustasemest hoolimata. Mis turvalisusest me siin räägime. Senikaua kuni sa töötad kellegi teise heaks, on sinu saatus kellegi teise hooles. Keegi teine otsustab, kas ja millal sind koondada või vallandada. See mulle küll ei tundu väga turvalise situatsioonina.

Mõte, et töökoha omamine on kõige turvalisem viis sissetulekut teenida on jama. Kas üksainus sissetulekuallikas tundub tõesti turvalisem kui 10? Turvaline on oma sissetulekut mitmekesistada. Sinu olukord ei saa olla turvaline kui sul puudub kontroll ja otsustusõigus, ja palgatöölisena otsustab sinu saatuse üle alati tööandja.

Töö(koha)tu ja õnnelik

Erinevad uuringud on veenvalt tõestanud, et inimesed, kes töötavad iseendale on märkimisväärselt õnnelikumad kui palgatöölised. Iseenda jaoks töötamine lihtsalt on parem alternatiiv. Lõpeta oma aja vahetamine rahaks, see on lihtsalt rumal. Teadvusta endale, et palju targem viis sissetulekut teenida on pakkuda väärtust, mitte aega. Parim viis selle jaoks on oma ettevõtte loomine.

Iga ettevõtte loomine ja edule juhtimine nõuab püsivust, pühendumist ja tarka tegutsemist. Esimese kahe punktiga pead sa ise hakkama saama, viimase juures ma saan sind aidata kui liitud internetiäri e-kursusega, mis aitab sind kiirelt eduteele ning säästab sulle väga palju aega, raha, vigade tegemist ja mõttetut siblimist. Kursusega liitumine on täiesti riskivaba, sul on ainult võita. Tee endale teene ja astu samm iseseisva elu suunas.


Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin