Keskmine veebileht sisaldab järgmisi lehti: avaleht (pealkirjaga “tere tulemast!”), teenused, kontakt. Mõnel ka kasutu partnerite leht. Toote müüjatel lisaks veel tõenäoliselt mõned tooteinfo lehed. Kurb tõsiasi on aga see, et kui sinu veebileht on ka selline, siis sa ei hakkagi eriti külastajaid oma veebile saama. Mitte kunagi.

Inimesed otsivad infot

Valdav enamus otsinguid internetis (Googles) on infootsingud. See tähendab, et inimesed ei otsi sinu tooteid või teenuseid, vaid infot nende kohta. Nad tahavad midagi uut teada saada, lahendust oma väljakutsele või probleemile. Sinu roll on seda lahendust pakkuda läbi abistava info.

Mida rohkem abistavat infot sul veebis üleval on (otsingumootoritele optimeeritult), seda enam külastusi sa saad. Siin on otsene 1:1 seos. Täna peab iga ettevõtja endast kui meedia loojast mõtlema.

Blogi, artiklid, videod

Millist probleemi sa inimese jaoks lahendad? Paku oma veebilehel kõiksugu abistavat infot oma tegevusvaldkonna kohta. Vastava sisuga lood konteksti oma toodete ja teenuste ümber. Kirjuta artikleid, alusta blogimist, tee videosid. See toob sulle külastajad, see loob usalduse, näitab su ekspertiisi ja arendab suhteid.

Staatiline veeb on surnud. Veebileht kui visiitkaart on aegunud kontseptsioon. Loo väärtust ja suhtle.

Ahjaa

Ära ütle oma avalehel “Tere tulemast”. Kas sa tead mõnda veebilehte, kus inimene poleks teretulnud? Selle asemel ütle midagi sisukat enda kohta või mida head külastaja su lehelt saab.


Ma olen läbi aegade tasuta mõjuvõimust rääkinud palju kordi. Üks efektiivsemaid viise usalduse tõstmiseks, oma reputatsiooni loomiseks ja suhete arendamiseks on panna suurt rõhku sisuturundusele: luua palju relevantset sisu oma sihtrühmale.

Minu käest sageli küsitakse, et aga kui ma liiga palju tasuta head infot ära annan, siis miks peaks keegi mulle info eest veel maksma? Äkki ma annan ära liiga palju tasuta infot? Millist infot ära anda?

Loe edasi →

n515547971_92732_9743Mis juhtub, kui paned koleda pildi ilusa raami sisse? Sul on ikka kole pilt. Mis juhtub, kui paned ilusa pildi peene raami sisse? Sellest saab kunst. Kumba sa eelistaksid müüa?

Väga paljudel ettevõtetel tundub olevat veebis selline strateegia, et teeme fantastiliselt väljanägeva veebilehe ja siis on kõik korras. Kui selle ilusa fassaadi taga aga midagi erilist pole, siis on sellest disainist vähe kasu. Kui ilusa kujunduse taga edastad kantseliiti, paned kaks tootekirjeldust ja soovitad kirjutada oma info@ aadressile, siis see on ekskremendist saia tegemise katse.

Loe edasi →

sisuturundusSisuturundus on turundusstrateegia, mis sisaldab teatud liiki sisu loomist ja levitamist eesmärgiga arendada suhet olemasolevate ja potentsiaalsete klientidega ja tõmmata endale nende tähelepanu. Pikk ja lohisev lause, aga tõsi.

Vahelesegamisturundus (tellimata ja ebaoluline reklaam, nt aiatööriistade reklaam mu postkastis, mida ma ei tellinud) ei ole enam ammu efektiivne ja muutub üha ebaefektiivsemaks. Sisuturunduse peamine point on see, et sa lood mingit sisu (teksti, video või audio formaadis – vahet pole), mis on sinu sihtrühmale huvitav ja kasulik. Väärt sisu loomine aga toob su veebile külastajaid, arendab suhteid ja tõstab usaldusväärsust.

Loe edasi →

buy-me-now-buttonVaatad telekast oma lemmikseriaali. Iga teatud minutite tagant tuleb vahelesegav reklaamijada, mis sind üldse ei huvita, nii et pead põgenema kööki või vannituppa. Loed Delfist artiklit, aga enne kui saad selle kallale asudagi, hüppab näkku suur bänner ning pead kulutama mitu sekundit, enne kui leiad koha, kust seda kinni toppida. Ja nii edasi. Kõik me puutume kokku vahelesegamisturundusega, ja paljud meist vihkavad seda. Vahel kandub viha sellist tüüpi reklaamide vastu üle ka reklaamitavale tootele või ettevõttele. See vist on pisut vastupidine reklaamiostjate eesmärkidele.. ja üldsegi Eesti kuulsaim raha maha viskamise koht ongi vist Delfis reklaami ostmine. Miks? Sest selline vaheletrügimisreklaam on oma aja ära elanud. Kui sul pole EMT ja Swedpanki stiilis kvadriljon krooni massireklaamile kulutamiseks, siis hoia eemale.

IAB ja teised otsivad lahendusi internetireklaami “parandamiseks”, panemata olulist tähelepanu millelegi väga olulisele. Reklaamispämmi ja teistele ootamatult selga lendamise asemel peaks reklaam (selle üldises mõistes, toodetele ja teenustele tähelepanu juhtimine) alustama ja arendama vestlusi, looma kogukonda ja pakkuma väärtust.

Loe edasi →

Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin