Parim veebileht pakub inimestele seda, mida nad tahavad. Tõenäoliselt on su lehel otsing (kui pole, pane kohe üles). Kas sa tead, mida inimesed su veebilehel otsivad? Kui sageli?

Miks seda on oluline teada? Esiteks seepärast, et siis sa tead, mida su auditoorium tahab. Teiseks – kui rahvas otsib asju, mida sul veebis / blogis pole, siis sa saad sellest teada ning saad vastavat sisu luua.

Kuidas seda kõike teha?

See on väga lihtne Google Analyticsi abil. Eeldan siin, et sul on Google Analytics juba veebilehel küljes. Kui pole, siis pane.

Otsi üles oma veebilehe profiil GAs ja kliki ‘Edit’:

Nüüd näed muuhulgas allolevat vaadet. Üks rida seal on “Site search”. Kui sul on selle taga “Do Not Track Site Search”, siis pead selle sisse lülitama. Kui on sisselülitatud, siis näed seal “Do Track Site Search” nagu sel pildil.

Kui klikkisid eelmises vaates ‘Edit’, siis jõuad siia. Esiteks lülita sisse “Do Track” osa ja teiseks kirjuta Query Paramater lahtrisse oma otsingustring. WordPressi puhul on see ‘s’ (ilma ülakomadeta).

See ‘s’ tuleneb sellest, et kui ma otsin midagi WordPressis, siis aadressireal on otsingusõna märgistatud vastava query stringiga s.

Antud näites siis tehti otsing sõnale ‘turundus’. Kui sa ei kasuta WordPressi, siis pead oma veebiplatvormis kontrollima, et millist query stringi sinu veebimootor kasutab. See võib olla terve sõna (search) või üksainus täht või mida iganes.

Kui nüüd klikkisid GAs selle peale “Save Changes”, siis GA hakkab koguma statistikat su lehe-sisese otsingu kohta.

Sellele infole saad alati ligi menüüst Content -> Site Search.

Nüüd saad vaadata selle kohta statistikat igast asendist nagu soovid. Mida otsiti, mitu protsenti külastajatest otsis midagi, kui kaua aega veetsid kasutajad lehel peale otsingu tegemist, kuidas erinevad otsingut teinud kasutajad teistest, kui suur osa otsingu tegijatest tegi uue otsingu ja nii edasi.

Head analüüsimist!


Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin