Situatsioon, millega tõenäoliselt paljud on kokku puutunud: potentsiaalne klient küsib endale mingil põhjusel erisoodust. Mida sellisel puhul teha?

Näiteks viimasel ajal on mul olnud ja tulemas väga mitmeid koolitusi. Olen saanud päris palju kirju, kus küsitakse kas tasuta kohta või siis märkimisväärset erisoodustust. Kes viitab töö-, kes rahapuudusele, kes küsib niisama.

Kas peaks peaks sellistel juhtudel vastu tulema ja erisooduse tegema? Kui jah, siis mida peaksid need inimesed arvama/tundma, kes ei küsinud erisoodust ja seetõttu ei saanud seda. Keegi ei taha iial maksta liiga palju. Seega kui hind on üks ja kaubeldes saab teist, siis minu meelest on see kõigi petmine, kes ei küsi erisoodust.

Seega sisuliselt kui keegi küsib minu käest erisoodust, küsib ta samal ajal seda, et ma diskrimineeriks kõiki teisi. Sisuliselt siis teeb erisooduse küsija ettepaneku kohelda kõiki teisi kui lolle, kes ei tulnud selle peale, et soodust küsida.

Minul on põhimõte, et ma kohtlen kõiki võrdselt. Keegi ei ole halvem või parem kui keegi teine. Kõigil on mured ja kõigil on vahel raha vähe. Minu koolitused ongi selleks, et seda muuta. Kui ei investeeri oma suutlikkusse raha toota, siis võib-olla seal ongi selle puuduse põhjus. Aga see selleks.

Olulisem küsimus ongi siin, et kas peaks tegema erandeid ja andma allahindlust niisama küsijatele? Mida sina arvad?

Minu jaoks oli see küsimus selge kuni eile Twitteris peale oma mõtteavalduse väljaütlemist sain 2 vastust, mis panid mõtlema, et ehk ma ei näe tervikpilti:

@joosep: “Kas see on see “kodumaine” mentaliteet, et maksa mida küsitakse ja kui hind ei kõlba siis F off?
@lifewaterest: “Oled oma suhtumises kivistunud? Miks?”

Kui inimeste võrdselt hästi kohtlemine on “kodumaine F off” mentaliteet, siis ma olen äkki millestki valesti aru saanud.

Mis sina kogu asjast arvad?


Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin