Facebook on jälle muutumas ja hiljutisel F8 konverentsil räägiti neist muutustest. Paljusid muutusi juba näeme, paljud lähiajal peale tiksumas. Vaatame mõningaid muutusi, mis enim puudutavad turundajaid.

Suurim muutus – FB lehe Likemise tähtsuse vähenemine.

Uuringu järgi ca 40% fännidest USAs tegid lehele unlike peale mingi kampaania lõppu (Eestis on see number väiksem). Ettevõtted on liigselt tähtsustanud Like-nupu olulisust ja mõõtnud edu fännide hulgaga. Kuna lõppkokkuvõttes loevad fännide poolt tehtud tegevused (ostud!), siis Facebook on muudatustega sundinud ettevõtteid lisama oluliselt rohkem väärtust järgijatele ja looma senisest sotsiaalsemat kogemust.

Like nupu klikkijaid on lihtne mõõta, aga seos ettevõtte rahaliste tulemustega on nõrk.

Välimuselt jäävad Facebooki lehed hetkel veel selliseks nagu nad on, kuigi tulevikus tõenäoliselt hakkavad välja nägema rohkem nagu uued profiilid.

Brändi lehtedel toimuv ei ole inimeste uudisvoos nii oluline kui sõprade poolt tehtu

Nüüd jõuavad vaid eriti olulised asjad sinu fännilehe seinalt eriti aktiivsete fännide uudisvoogu. Kui kasutaja pole sinu lehel sotsiaalsust üles näidanud (kommenteerinud, likenud mõnda seinapostitust jne), siis ta ei pruugigi midagi näha enam uudisvoos.

Kui su seinal toimuv on igav, siis nüüd on kasutajatel ka eriti lihtne anda Facebookile teada, et seda jama ära enam näita.

Samuti ei kuvata enam uudisvoogu Like nupu klikkamisi (nt kui keegi su lehe fänniks hakkab). Pluss on aga see, et kasutajalt küsitakse kohe soovitust jagamiseks:

Kõik kasutajate tegevused jooksevad reaalajas nende sõprade news tickerisse (ülal paremas nurgas), aga sealne voog on kiire vahelduma ja võimalus, et su seinale postitust seal märgatakse, on väike.

Read, Watch, Listen, Cook…

Facebookile saab arendada sotsiaalseid aplikatsioone, kus kasutajate tegevused (loevad, kuulavad või vaatavad midagi vmt) kuvatakse kohe sõpradele uudisvoogu. Sotsiaalsus on tehtud automaatseks – kohe kui ma loen mingit uudist, tulebki uudisvoogu “Peep Laja read …”. Kuskil ei pea klikkima “read” või “like”. See toimub automaagiliselt.

Facebook jagab ka aplikatsioonidele senisest palju enam infot läbi Open Graphi, mille kaudu saavad ettevõtted luua relevantsemaid tooteid. Ettevõtetel on võimalus sind paremini tunda saama kui su sõpradel. Juhend arendajatele asub siin: https://developers.facebook.com/docs/beta/

Mõte sellest, et iga ettevõte on täna meedia looja, sai veel kord kinnitatud ja surve veelgi enam sisu toota on kasvanud.

Ilusa URLi jaoks pole enam vaja 25 fänni. 

Kui lood uue Facebooki lehe, saad kohe http://www.facebook.com/username kaudu ilusa veebiaadressi luua.

Nüüd saab kommenteerida ka lehtedel, millele sa pole Like pannud

Kasutajad saavad võtta osa vestlustest ilma kolm tilka verd andmata. See peaks aitama ettevõtetel senisest enamate inimestega suhelda – võimalus luua väärtust enne müüki (Like nupu klikki) küsimata.

Moraal

Inimesteni jõudmiseks peab nüüd enam pingutama. Sisu sinu Facebooki lehtede seinal peab olema veelgi parem. Unusta mina-keskne reklaamspämm.

Mis muutusi sa veel oled täheldanud?

P.S. Oma isiklikule profiilile saad uue timeline vaate peale panna selle õpetuse järgi. See tuleb iseenesest kõigile kättesaadavale 30. septembril. Uue timeline kaudu on iga su postitus üle kogu su ajaloo igale su sõbrale kättesaadav. Hea aeg oma privaatsusseaded üle vaadata.


Blogosfääri ja sotsiaalse meedia leviga demokratiseeriti hääletorud. Igaühel on võimalus maailmale edastada oma sõnumeid läbi oma blogi, Facebooki lehe, Twitteri konto ja YouTube kanali. Täna on võimalik igaühel jõuda miljoniteni, luua endale massiivset järgijaskonda ja tutvustada oma tooteid. Rõhk aga on sõnal ‘võimalik’.

Ühel koolitusel tuli mu juurde inimene, kes ütles, et ta on teinud kõiki asju, mida ma siin blogis räägin, aga tulemusteta. Ta peab blogi ja kirjutab regulaarselt. Tal on oma Facebooki leht. Saadab välja uudiskirja. Kõik oleks nagu õigesti tehtud, aga tulemusi pole. Pole suurt järgijaskonda, au ega kuulsust. Rahast rääkimata.

Loe edasi →

Aasta tagasi kirjutasin Directorisse populaarse artikli sotsmeediast. Põhimõtted ei ole muutunud (näited on küll 1 aasta vanad ja tuleks kohelda vastavalt) ja otsustasin selle populaarsel nõudmisel ka siin blogis avaldada. Avaldan selle artikli siin originaalkujul:

Väga paljud ettevõtted lähenevad sotsiaalsele meediale kui traditsioonilisele reklaamikanalile, pasundades üha valjemalt: „Osta minu toode!“ Tegelikult on see kõige kindlam viis oma tulemustele ette vesi peale tõmmata. Halb näide on Suva Sokivabrik Twitteris. Peaaegu kõik nende sõnumid on mina- ja tootekesksed – see ei tööta.

Loe edasi →

Märts-aprill 2010 viis Marko Saue oma magistritöö raames läbi sotsmeedia uuringut “Sotsiaalmeedia rakendamine turundustegevustes Eesti ettevõtete näitel”.  Ta palus mul ka osaleda, aga kuna olin pulmadega hõivatud, siis ei saanud töösse panustada. Nüüd vähemalt aitan sõna levitada töö tulemuste kohta.

Siin leiad 2 kokkuvõtvat dokumenti uuringust, üks on ekspertide (11) vastustega dokument ja teine 86 uuringus osalenud ettevõtete vastusega:

Loe edasi →


Kas loosimine on ikka vestlus?

Kui räägitakse sotsiaalsest meediast, siis mainitakse asju nagu vestlus sihtrühmaga, suhtlemine, inimestega rääkimine. Sotsiaalne meedia peaks olema nagu viis asuda oma klientide ja turul olijatega vestlusesse. Ettevõtted peavad tegema valiku, et kas osaleda nende turul käivates vestlustes või mitte – kõlab levinud sotsmeediatarkus.

Loe edasi →

Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin