Mulle tundub, et meiliturunduse (email marketing) nimi peaks olema midagi muud, sest praegune on eksitav. Kui turunduse mõiste on oma toote/teenuse kohta sõna levitamine ja uute huviliste leidmine, siis email on selleks suht halb meedium. E-posti teel uusi prospekte leida võrdub peaasjalikult spämmiga ja see ei ole efektiivne.

Kui sageli sa reageerid emaili peale võõralt inimeselt / firmalt, mis pakub midagi müüa?

Täpselt. Mitte ainult sa ei kustuta seda kirja, vaid tahaks kuhugi kaevata ja kirja saatjaga pimedal tänaval kohtuda. Miks sa peaksid tahtma siis kellelegi võõrale ise kirja saata?

Kas meiliturundus siis ei funka? Funkab küll ja uskumatult hästi. See on minu parimaid kanaleid mistahes nišis. See töötab tulemuslikult aga vaid siis, kui sa suhtled vanade huviliste ja klientidega, kellega esmakokkupuude juba ära olnud. Meiliturunduse peamine roll on suhtearendus ja müük juba soojadele müügikontaktidele.

Lõpeta mõtlemine meiliturundusest kui uute prospektide leidmise vahendist. Selle asemel mõtle läbi, et kuidas saaksid huvilistega suhet arendada, neile (regulaarselt) väärtust luua ja kuidas selle kommunikatsiooni sisse efektiivselt müügipakkumisi põimida.


failureInternetiettevõtteid on küll ja veel. Iga keskmine tegelane on elu jooksul sattunud kümnetesse ja sadadesse ning kuulnud veel mõnest sajast. Siia juurde jääb veel kümneid tuhandeid e-ärisid, millest sa kuulnudki pole. Mõned saavutavad edu ja mõned kukuvad läbi. Vaadates peamisi ebaõnnestumiste põhjuseid, koorub välja selline nimekiri: Sa teed sama vana jama. Miski ei panusta su läbikukkumisse rohkem kui kellegi teise kopeerimine. “Mina-ka” tüüpi äri on kõige kehvem idee. SMS- ja internetioksjoneid on kõik kohad täis. Miks sa jälle ühe uue teed? Okei, tee. Kuidas sa erined? Pakkumise aeg on 10 sek pikem? Anneta parem oma ettevõtluskapital heategevusele, on sellest midagigi kasu. Mitu infokataloogi ja meelelahutusportaali meil vaja on? Kui müüd läpakaid või tolmuimejaid, siis jälle sama teema. Kui sinu ja su konkurentide vahel pole fundamentaalseid erinevusi, siis sa konkureerid alati hinnaga. Ja esimesel tuntuks saanud tegelasel on alati eelis su ees. Sa pead alati suutma selgelt vastata küsimusele “miks sina?” ja need eelised peavad olema ka sellised, millest kliendid hoolivad. Sa loodad saada ratsarikkaks mõne kuuga. Ettevõtlus on raske. Väga vähe asju juhtub üleöö. Vaja on pidevat tegutsemist, pingutamist, entusiasmi ja optimismi. Püsivus on see, mis viib sihile. Kurtmise asemel küsi endalt, et mis sa täna tegid edu saavutamiseks. Muidugi püsivusest on vaid kasu kui teed õiget asja… Sa teed vale asja. Tüüpiline untsuminekustsenaarium: tuleb idee – “oh, võiks hakata müüma internetis paberist liblikaid!” ja hakkadki tegema. Mõeldud-tehtud. Teed vinge veebilehe koos kellade ja viledega. Kasutad kõiki paremaid strateegiaid. Web 2.0 taktikad on igapäevases kasutuses. Sul on unikaalne toode, sest keegi teine ei müü paberist liblikaid. Sul on püsivus ja kannatlikkus. Ainuke asi mis on puudu on see, et keegi ei taha neid liblikaid. Keegi ei ole nõus selle eest maksma. Enne uue toote-teenusega alustamist uuri, et kas keegi seda ikka tahab ka. Proovi oma toodet esmalt müüa ilma oma veebileheta, kasvõi mingil laadal. Veendu, et sellele on turg olemas. Su eesmärk pole luua väärtust. Kui sinu prioriteet pole su kliendid ja neile väärtuse loomine, siis sul pikka pidu ei ole. Kehv toode või teenus ei ole tee eduni. Kui sa paned omakasu prioriteediks #1, siis sa teed valesid otsuseid. Sea oma strategeegiad, kliendisuhtlus ja toode kliendist lähtuvaks. Kui sa lood ostjatele väga suurt väärtust, siis see praktiliselt hoolitseb juba kõige muu eest. Tee seda x hulk aega järjest ja veendud, et see töötab. Sinu keskne turundusidee on spämm. Teeme konto Twitteris ja hakkame pasundama iga 30 minuti tagant, et osta meie sokke! Proovin igaühe Facebookis oma sõbraks saada ja siis saadan talle sõnumi, et osta mu toodet! Varastan 100 000 emaili aadressit ja saadan meili, siis kõik ostavad! See ei tööta nii. Spämm on kõige kiirem viis peletada inimesed eemale. Muidugi see töötab teatud tasemeni, aga selle efektiivsus on väga madal ning pole absoluutselt jätkusuutlik. Shortcuti pole olemas. Loo omale kommunikatsioonistrateegia ja asu väärtust looma. Tee nii vähemalt aasta aega jutti ja hakkad väga häid tulemusi nägema. Võti on usaldusväärsuse võitmises ja suhte loomises! Sa paned rõhku valedele asjadele. Selle asemel, et oma veebikujunduses CSS elemente lihvida ja paari kella-vilet lisada, keskendu müügile. Ettevõtlus = müümine. Kui su veebileht ei ole optimeeritud müügile, siis on kehv lugu ja edu ei tule. Viimasepeal ilus disainiauhindu võitev veebileht ei garanteeri vähimalgi määral müügiedu. Müümine on ainus tegevus, mis toob raha sisse ja peab olema alati #1. Sa hoiad kokku valede asjade pealt. Sul pole vaja suurt kontorit kesklinnas, kallist autot, 5 äriülikonda ja teab mida veel. Mida sul on vaja on eelkõige teada, et mida teha müügi saavutamiseks ja seda pikaajaliselt. Investeeri oma turundusteadmistesse ja suurt väärtust loova toote pakkumisele, kõik muu on teisejärguline. Keegi ei leia sind üles. Super toode, vinge veebileht ja kõik muu on olemas. Aga ainult 20 inimest päevas käib su veebilehel. Seda on selgelt vähe. Kasuta kõiki võimalikke vahendeid oma külastatavuse tõstmiseks – otsimootoritele optimeerimine, videoturundus, sotsiaalne meedia, klikipõhised reklaamsüsteemid, artikliturundus, PR, blogimine. Omanda hästi kõik need relvad oma arsenalis! Sul saab raha otsa. Üks peamisi põhjuseid mistahes ettevõtte suremiseks on raha otsa saamine . Hoia oma kulud madalal iga hinna eest, investeeri õigetesse kohtadesse. Keskendu rahavoogudele. Ära palka inimesi enne kui sul on korralikud rahavarud olemas. Ära tee ka liiga optimistlikke plaane, et 6 kuuga hakkab su äri juba end ära tasuma. Ole rahaga ümber käies konservatiivne.

Millised põhjuseid sina veel välja tooks?

Loe edasi →

toodeTurunduse eesmärk on juhtida potentsiaalsete klientide tähelepanu toodetele ja teenustele. Kuidas seda teha? Esmane reaktsioon on ikka see, et tuleks reklaami osta ja hästi palju karjuda, et tule vaata meie tooteid. Ehk mõni möödakäija paneb tähele ja teeb kähkuka ehk ostabki kohe. Reaalsus on see, et väga vähesed. See ei ole jätkusuutlik strateegia. Sul ei ole nii palju raha, et pidevalt pasundada. Ma olen sellest kirjutanud mitu korda, aga ma tunnen, et pean veel (saan liiga palju kirju küsimustega, kust kumab läbi eksiarvamus sellise turunduse töötamisest).

Parim viis oma toodele-teenustele tähelepanu tõmmata on see: anna ära midagi väärtuslikku (tasuta), et müüa sellega seotud asju.

Loe edasi →

Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin