Turundaja üks suurimaid varasid on tema postiloend (mailinglist). Mida kiiremini sa aru saad, et oma postiloendi loomine, kasvatamine ja liitujatega suhete loomine on kullaauk, seda varem saad hakata sellest kasu lõikama. Kui sul oma mailinglist ammu olemas, siis see postitus pole sulle.

Miks  on vaja oma postiloendit?

Postiloend annab sulle võimaluse täiesti tasuta suhelda ja infot edastada sinu toodetest/teenustest huvitatud inimestele. Kui sa seni pole postiloendi loomisega tegelenud, siis viimane aeg sellega pihta hakata.

Paljud su pakkumistest huvitatud inimesed ei ole proaktiivsed ning ei käi alati su veebis/blogis/FB lehel vmt su kirjutatut vaatamas. See aga ei tähenda, et neil puuduks huvi. Inimestel on ikka aega vähe ning tegelevad kõige tähtsamaga oma elus – iseendaga. Nende inimesteni saadki kõige paremini jõuda läbi emaili – eriti, kui tegemist impulssostudega.

Kui sa tegeled oma postitusnimekirja kasvatamisega aastaid ja teed seda edukalt, siis võid saada suurema osa oma sihtturust liituma sinu postiloendiga. See tähendab, et sa ei pea enam kulutama raha reklaamile, et jõuda oma sihtgrupini. Piisab vaid ühe (tasuta) e-maili saatmisest.

Sinu mailinglisti tõhusus on sinu kätes. Kui sa pingutad, et kultiveerida suhteid oma postiloendiga, siis see jääb väga efektiivseks kanaliks. Kui sa uputad oma listi üle ebarelevantsete pakkumistega või muul moel käid pinda, siis su kirju enam ei hakata avama. Suhe sinu listiga on võti. Mõtle hoolega läbi, et kuidas saad oma postiloendiga liitujatele väärtust luua. Kui saadad regulaarset uudiskirja, siis hoolitse selle eest, et selle sisu oleks huvitav ja kasulik.

Kui hakkad meiliturundusele senisest rohkem rõhku panema, siis arvesta järgmist:

  • Loapõhine postitusnimekiri. Meiliturunduses edu nautivad ettevõtted kasvatavad oma postiloendit ainult legaalsel viisil – huvilised panevad end ise kirja. Spämm pole mitte ainult ebaseaduslik ja ebamoraalne, vaid ka ebatõhus.
  • Anna põhjus liitumiseks. Mitte keegi ei liitu su postiloendiga üleskutse peale ‘liitu uudiskirjaga’ vmt. Anna konkreetne kasust tulenev põhjus oma postiloendiga liitumiseks. Võid kasutada ka eetilist altkäemaksu. ‘Saa teada, millal meil on sooduspakkumised’, ‘Liitu uudiskirjaga ja saad -15% allahindluskupongi’, ‘Avasta kuidas tingida kinnivarahindu vähemalt 20% alla’. Paku liitumise eest vastu mingit väärtust, millest su sihtgrupp on huvitatud.
  • Täpsusta saatmissagedust. Inimestele üllatused postkastis reeglina ei meeldi. Kui hakkad kirju saatma ülepäeviti, siis kindlasti anna sellest enne postiloendiga liitumist teada.
  • Sisu loeb. Ära võta kirja sisu ja pealkirja sõnastamist liiga kergelt. Hea sõnastus määrab suures osas sinu kirja efektiivsuse. Kui saadad päevapakkumisi, mis täis kirjavigu ja monotoonset kantseliiti, siis see on lihtsalt tüütu ja ebaatraktiivne.

Millist meiliturunduse tarkvara kasutada?

Oma postiloend ei tähenda seda, et sa saadad meilitarkvaraga to: või bcc: real karjale inimestele kirjad välja. Sul on vaja spetsiaalset tarkvara selle jaoks. Eesti kohalikud vastavad veebiteenused on Sendsmaily ja Mikare CSI. Muu ilma omadest soovitan GetResponse (ise kasutan), mis selles hinnaklassis parim.

Sa võid ka kasutada meiliturundusetarkvara, mida saad oma serverile installida (ja mis reeglina odavam, ühekordne makse vs kuumakse), aga miinuseks on see, et siis pead ise tegelema sellega, et su kirjad spämmifiltritesse kinni ei jää. Üks hea vastav tarkvara on Interspire Email Marketer.

Kuidas saada palju inimesi oma mailinglistiga liituma? Kolleeg Priit on teinud just vastava blogipostituse – 20 nõuannet oma postitusnimekirja kasvatamiseks.


Igal oma koolitusel olen küsinud auditoorimilt, et kes teab, mis on Google Analytics/veebianalüütika/jmt? Alati on saalis rahvast, kes ei ole kuulnud ega näinud. Nendest, kelle veebis on GA peale pandud, enamikul aga ei tee see Analytics eriti muud kui mõõdab külastusi. See on raiskamine ja pime olemine olukorras, kus ei pea olema.

Külastused on ju toredad, aga lõppkokkuvõttes ei näita kuigi palju meie veebilehe efektiivsuse kohta. Kui ma ostaks Kodu&Aed ajakirjas palju reklaami 30 päeva jutti, siis mu külastatavus tõeneäoliselt tõuseks, aga tegevuste tegemine mitte (kuna tegemist pole minu sihtrühmaga).

Loe edasi →

Inimene otsib midagi internetist ja satub su veebilehele. Kui sa arvad, et ta valib sinu ja mitte millegi vahel, sa eksid. Kui sa arvad, et inimene võtab aja maha, et sinu veebis kirjas olevaga põhjalikult tutvuda, sa eksid.

Tegelikkus on see, et isegi kui inimesel on mingi asja kindel ostusoov, siis ta käib läbi keskmiselt 4-5 konkureerivat veebilehte. Ta vaatab sinu veebis olevat infot pealiskaudselt.

Loe edasi →

Alustame algusest. Kui veebilehel kedagi ei käi, siis sellest kasu pole. Rahakotis on piiratult raha ja külastajate eest maksta suudame ainult teatud koguses. Lahendus: toome oma veebile tasuta külastajaid otsingumootoritest. Otsingumootoritele optimeerimine võib kõlada karmilt, aga tegelikult on 95% sellest imelihtne.

Pikemalt olen kirjutanud otsingumootoritele optimeerimisest siin, selles postituses toon välja lihtsad ja kiired tõed, et mida teha.

Loe edasi →

Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin