2009 on minekul ja uus ukse ees. Vaadates internetis ja turunduses toimuvat, trendide liikumisi ja isiklikke tähelepanekuid, otsustasin ka teha ennustuse aastaks 2010.

Sotsiaalmeedia kasvab suureks

Social media is like teen sex. Everyone wants to do it. No one actually knows how. When finally done, there is surprise it’s not better.” Avinash Kaushik, 2009

2009 on olnud sotsmeedia jaoks suur kasvuaasta. Paljud firmad on peale lennanud ja proovinud välja mõelda, et mis see on ja kuidas seda süüakse. Ükskikud tähed, sajad spämmarid. Ma arvan, et 2010 saab olema selline aasta, kus sotsmeedia kasvab suureks ja pannakse tõeliselt tööle. Testimise ja katsetamise aeg on läbi, ilma otseste rahaliste tõenditeta enam miskit ei teha. Facebooki fännilehed pole enam asi millega uhkustada, vaid sealt tulev otsene ja mõõdetav mõju sissetulekutele on asi, mis loeb. Lähenemine sotsmeediale läheb palju strateegilisemaks. Katsetavad sekretärid jäävad vähemusse, tõsised sotsmeedia alased töövastutused ruulivad.

Kes 2009 aastal katsetusi ei teinud, paneb muidugi endiselt esimesed pool aastat võssa ja paljud hävivad. Aga me eestlased oleme ju aeglased ja saame asjale pihta hulga hiljem kui muu maailm – seega kõik on okei.

Ka Forrester Research arvab, et sotsmeedia muutub 2010 tõsiseks, raha eest tahetakse tulemusi näha. Samuti MarketingSherpa usub sotsmeedia õide puhkemisse järgmisel aastal ja põhjendab oma arvamust uuringuga, kus tugev enamik USA firmasid suurendab oma sotsmeedia eelarvet 2010 aastaks.

Arvan ka, et ettevõtted muutuvad loomingulisemaks kanalite valikul oma sõnumi edastamiseks. Uus meedia võtab seninisest veel enam mahtu traditsiooniliselt ja sisu loomine on endiselt parimaid turundusviise. Ennustan, et Facebooki reklaamikeskkond võtab tuurid üles ja tekib juurde uusi atraktiivseid sotsiaalmeedia põhiseid reklaamikanaleid.

Uue loodava sisu osas on video osakaal suurem kui eales varem ja jätkab kasvu tulevasteks aastateks.

Autentsed suhted loevad

Ei “päris elus” ega sotsmeedias ei ole võimalik võita spämmiga. Kõige kiiremini ja kõige enam saavutavad need, kes loovad autentseid suhteid oma sihtgrupiga.

Korporatiivne möla, haip ja kantseliit taanduvad, inimlikkus ja inimeselt-inimesele suhtlemine saavad tähtsamaks kui eales varem. Anonüümsus on out ja personaalsus on in.

Tõeline hoolimine kliendist viib mäe otsa ja pealiskaudne küüned enda poole kraapimine sealt kiiresti alla. Inimesed tunnevad võltsi ja valsksuse ära. Kliendikeskne teenindus ja suhtlus saavad tähtsamaks kui eales varem. Dialoog, mitte monoloog.

Efektiivseim viis müüki teha on endiselt seda esmalt vältida.

Sotsmeedia kasutusvaldkonnad laienevad

Inimestel on siiber sajas erinevas veebilehes oma konto loomisest, Facebook Connect ja OpenID levivad senisest veelgi enam. Twitter võtab üha enam endale rolli kui reaalajas reaalinfo jagaja ning RSS jt uudiste agregaatorid kaotavad tähtsuses. Social bookmarking ehk sotsiaalsed järjehoidjajd kaotavad drastiliselt kasutajaid.

Kuigi email jääb emailiks, siis lähikondlastega suhtluses võtavad Facebook jt kanalid veel suurema rolli täita kui täna. Facebook paneb lõpuks ometi oma otsingu tööle.

Personaliseerimine ja individuaalne lähenemine meeldivad rahvale rohkem kui eales varem. Personaliseeritud kogemuste loomine ja toodete-teenuste soovitamised saavad olema kasumlikud. Crowdsourcing võtab veelgi enam tuure üles.

Mida arvad 2010 kohta sina?


Internet Marketing PlanLood turundusplaani ja tahad arvestada ka internetiturundusega (tark mõte). Siin asjad, mille peale peaks mõtlema interneti jaoks turundusplaani luues. Esimene samm on muidugi oma sihtgrupi ja ärieesmärkide läbimõtlemine, siis tuleb kõik muu.

1. Tasuta külastatavus otsingumootoritest

Loe edasi →

ladderIkka ja jälle minu käest küsitakse: Kuidas ma saaksin oma veebilehe kaudu rohkem müügikontakte? Kuidas oma veebileht müüma panna? Vastus sellele küsimusele muidugi hõlmab palju erinevaid tahke, sõltub veebilehest ja äri valdkonnast, aga teatud sammud on universaalsed. Selles postituses vaatame 3 sammu, mis garanteeritult tõstavad iga veebilehe tulemuslikkust. Nende sammude tuum seisneb kasutajakesksuses ja suunamises.

1. Kas see on mulle?
Kui kasutaja maandub su lehele, siis teadlikult ja alateadlikult soovib kasutaja saada vastuseid järgmistele küsimustele: Kas see minule? Mis ma siin teha saan? Kuidas see mulle kasulik on? Kui pole võimalik saada vastuseid nendele küsimustele loetud sekundite jooksul, siis enamik kasutajaid kas lahkub kohe või vähemalt mingisugust kontakti loomata.

Loe edasi →

Külastajate veebilehele toomisega pole su pingutus lõppenud. Kaugel sellest. Mis kasu on sul tuhandete inimeste toomisest oma veebilehele, kui nad ei osta midagi või siis hästi vähe. Veebilehtede optimeerimine müügile on teema, mille peale iga turundaja peab väga palju mõtlema. Teinekord isegi väikesed muudatused võivad tõsta su müüki kaks korda või enamgi. Vaatame 9 kriitilise tähtsusega elementi, millest peaksid optimeerimist alustama.

1. Optimeeri oma kampaanialehed

Loe edasi →

On midagi, mis lahutab edukaid internetiettevõtjaid ja neid, kes läbi kukuvad. On midagi, mille tähtsusest räägib iga turundusguru. On midagi, millest igal asjalikul internetiturunduse alasel konverentsil räägitakse. Ja ikka veel nii paljud ettevõtjad ja firmad ei saa sellele pihta.

Millest jutt? E-maili turundusest. Ja mitte selle nurga all, et osta või rentida endale nimekiri maili aadressitest, ja siis saada oma reklaamsõnum neile. Vaheletrügimisturundus – see, kus keegi otsustab mulle midagi promoda, ilma, et ma oleksin selle vastu huvi tundnud (nt massreklaam) – läheb iga päevaga üha kallimaks ja ebaefektiivsemaks. Hoopis pean silmas oma isikliku e-posti nimekirja (postiloendi) loomist sinu ärile.

Loe edasi →

Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin