Ma olen läbi aegade tasuta mõjuvõimust rääkinud palju kordi. Üks efektiivsemaid viise usalduse tõstmiseks, oma reputatsiooni loomiseks ja suhete arendamiseks on panna suurt rõhku sisuturundusele: luua palju relevantset sisu oma sihtrühmale.

Minu käest sageli küsitakse, et aga kui ma liiga palju tasuta head infot ära annan, siis miks peaks keegi mulle info eest veel maksma? Äkki ma annan ära liiga palju tasuta infot? Millist infot ära anda?

Nõuandeid on kahte liiki: üldised ja spetsiifilised. Üldised nõuanded adresseerivad üldiseid küsimusi ja probleeme. Kuidas saada enam fänne? Kuidas tõsta veebilehe külastatavust? Spetsiifilised nõuanded on suunatud mingi konkreetse probleemi lahendamisele: olen 32-aastane mees, sellise ja sellise elustiiliga, kuidas saaksin langetada kehakaalu 10kg võrra? Oleme turismifirma, müüme selliseid pakette, kuidas panna reisihuvilised meie postiloendiga liituma?

Mina soovitan üldiseid nõuandeid ära jagada nii suures koguses kui võimalik ning küsida raha spetsiifiliste probleemide lahendamise eest.

Sinu blogipostitused jt info jagamise viisid peavad andma piisavalt infot, et lugeja saaks sellest kasu ja õpiks midagi. Samas peaksid nad olema piisavalt lühikesed, sest pikka juttu ei viitsi keegi lugeda. See toob ka teise piiri: tasulise infoga saad minna palju enam süvitsi ja detailsemaks kui tasuta infoga. Kui inimesed on info eest maksnud, neil on suurem motivatsioon seda ka tarbida. Detailsemas info läbi suudad ka anda inimestele vastu palju enam väärtust.

Teiseks ära alahinda inimeste laiskust. Isegi kui inimestel on teadmised, ei pruugi nad viitsida neid ise rakendada. Isegi mõned mu e-kursuse liikmed on täielikust infost hoolimata soovinud minult teenust sisse osta. Kui sa oled teenusepakkuja, siis ära karda ära jagada nii palju infot kui suudad välja mõelda – kaasa arvatud oma parimad nipid. Inimesed maksavad sulle elluviimise eest.

Piir tõmba ette vaid siis, kui keegi sult pidavalt küsib lahendusi oma spetsiifilistele probleemidele. Paljud neist on lihtsalt kaanid, kel pole iial plaaniski sinu käest teenust osta. Kui sa ise ei väärtusta oma aega (=ei küsi raha spetsiifiliste probleemide lahendamise eest), siis miks peaks teisedki.

Väärt info ära andmine on efektiivsemaid viise tõsta usaldust oma kompetentsi vastu. Kui sa jagad liiga pealiskaudset või kehvapoolset infot, siis see töötab vastupidiselt – inimestel tekib kuvand, et sa jagad matsu algtasemel. Kui järgmine kord kahtled, et kui palju ära anda, siis hea reegel on enne hinnata, et kas see info on üldine või spetsiifiline.

Või mis sina arvad?


Soovid osaleda aasta rajumal koolitusüritusel Eliitlaager 2010, aga finantse napib? Aita meid ja meie aitame sind.

Anname ära 5 tasuta kohta Eliitlaagrisse neile, kes aitavad meil üritust promoda kõige paremini.

Loe edasi →

Siin on video mu pecha kucha stiilis (20 slaidi, 20 sekundit slaidi kohta) ettekandest, mida tegin Best Internet ’09 internetiturunduse aastakonverentsil. Kohapealse SMS-hääletuse tulemusena tunnistati see päeva paremuselt teiseks ettekandeks 18 esineja seas.

Ülejäänud ettekandeid saab vaadata siit (esimene blokk) ja siit (teine blokk).

Loe edasi →

toodeTurunduse eesmärk on juhtida potentsiaalsete klientide tähelepanu toodetele ja teenustele. Kuidas seda teha? Esmane reaktsioon on ikka see, et tuleks reklaami osta ja hästi palju karjuda, et tule vaata meie tooteid. Ehk mõni möödakäija paneb tähele ja teeb kähkuka ehk ostabki kohe. Reaalsus on see, et väga vähesed. See ei ole jätkusuutlik strateegia. Sul ei ole nii palju raha, et pidevalt pasundada. Ma olen sellest kirjutanud mitu korda, aga ma tunnen, et pean veel (saan liiga palju kirju küsimustega, kust kumab läbi eksiarvamus sellise turunduse töötamisest).

Parim viis oma toodele-teenustele tähelepanu tõmmata on see: anna ära midagi väärtuslikku (tasuta), et müüa sellega seotud asju.

Loe edasi →

Entrepreneur.com pani kokku nimekirja online vahenditest ja teenustest, mille abil saad oma äri alustada ja kasvatada – täiesti tasuta. Soovitan kindlasti pilgu peale heita, seal leidub päris mitmeid pärle.

Nimekirja leiad siit.

Loe edasi →

Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin