Tasuta! 17.12.2008

hugsKas sa oled kunagi midagi endale krabanud lihtsalt selle pärast, et see oli tasuta? Isegi kui sul seda tegelikult vaja ei läinud? Võtnud poest tasuta kohvipaki, aga pole ise kohvi jooja (ja kohvimasinat ka pole)? Tasuta hinna võim pole midagi uut – kõigile meeldib midagi tasuta saada. Aga kui suur selle tasuta hinna võim ikka on? Kas see on lihtsalt hind 0.- või midagi enamat? Kas “tasuta” hind paneb meid teinekord käituma ebaratsionaalselt? Kas tasuta hind võib sinu kasumit tõsta? Vaatame kohe neid küsimusi ja vastuseid lähemalt.

MIT (Massachusetts Institute of Technology), Toronto Ülikooli ja Duke Ülikooli teadurid viisid läbi rea katseid (kirjeldatud detailselt raamatus “Predictably Irrational”, Dan Ariely) , kus nad müüsid šokolaadi. Neil oli kahte sorti – Lindti trühvlid (kõrge kvaliteet) ja Hershey Kiss (tavaline, ei midagi erilist). Esimese hinnaks pandi 15 USA senti ja teise hinnaks 1 sent, igale ostjale anti vaid üks komm. Ostjad olid targad ja 73% valis välja just Lindti trühvlid. Nüüd langetati hinda 1 sendi võrra – 14 senti Lindti eest ja mitte midagi Hershey Kiss eest. Nüüd otsustasid 69% inimestest Hershey Kiss kasuks – kuigi hinnavahe vaid 1 sent!

Loe edasi →

Kui ma küsisin siin blogis, et mis on võimalikud suurimad probleemid oma internetiäriga alustamisel, siis väga palju kostus, et just see tehniline pool – kuidas teha kodulehte ja panna üles e-pood. Loomulikult tegutseme ka kõik piiratud ressursside tingimustes, et hind on oluline. Sel korral vaatan mõningaid tooteid, mis võimaldavad igaühel oma kodulehe ja e-poe käima panna parima hinnaga – tasuta. Loomulikult sellised tooted tulevad valmislahendustena, mis tähendab, et võimalused nende ümberkohendamiseks ja sättimiseks just sellisteks nagu teil vaja on, on piiratud. Ma tulevikus tulen selle teema juurde tagasi ja soovitan minimaalse investeeringuga häid lahendusi.

Nüüd aga soovituste juurde.

Loe edasi →

Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin