sisuturundusSisuturundus on turundusstrateegia, mis sisaldab teatud liiki sisu loomist ja levitamist eesmärgiga arendada suhet olemasolevate ja potentsiaalsete klientidega ja tõmmata endale nende tähelepanu. Pikk ja lohisev lause, aga tõsi.

Vahelesegamisturundus (tellimata ja ebaoluline reklaam, nt aiatööriistade reklaam mu postkastis, mida ma ei tellinud) ei ole enam ammu efektiivne ja muutub üha ebaefektiivsemaks. Sisuturunduse peamine point on see, et sa lood mingit sisu (teksti, video või audio formaadis – vahet pole), mis on sinu sihtrühmale huvitav ja kasulik. Väärt sisu loomine aga toob su veebile külastajaid, arendab suhteid ja tõstab usaldusväärsust.

Mina jagan siin blogis tasuta nõu ja loon väärtust. Minu nr.1 turundusstrateegia ongi sisuturundus. Ma loon sisu, mis toob mulle ja mu kursusele tähelepanu ning mis on kasulik lugejale. See töötab.

Läbi väärtuse loomise tekib usaldus ja arendatakse suhet. Need on aga müügi alustalad. Kui potentsiaalne klient sind ei usalda, ta sinu käest ei osta. Kui ta pole sinust midagi kunagi kuulnud, siis ta tõenäoliselt sinu käest ei osta (mõned uuringud näitavad, et läheb kuni 7 kontakti kliendiga enne kui ta on valmis sinult ostma).

Kui me Priit Kallasega promosime Eliitlaagrit, siis me mõlemad lõime rea videosid, kus jagasime lühikesi nõuandeid. Need videod samal ajal juhtisid tähelepanu üritusele endale. Tulemus oli väga edukas – müüsime välja kõik kohad + küllaga tahtjaid jäi ukse taha (meil oli osalejate limiit). Teine tulemus oli see, et kui keegi otsib Googlest näiteks “internetiturundus”, siis igalt poolt tulevad need videod välja (kui otsid videote seast nt).

Külastatavus

Asja iva on siin see, et kui keegi otsib internetist midagi internetiturunduse märksõnadega seoses, siis ta võib sattuda nii minu blogi peale kui ülalmainitud videotele. Kumbki neist ei hakka pihta “tule osta!” ja esimese asjana ei suruta peale oma toodet, vaid luuakse väärtust.

Iga blogipostitus, mida ma loon, on justkui üks konks lisaks, mille kaudu ma potentsiaalseid kliente endale juurde toon. Seda kõike ilma sentigi raha maksmata ning selle efektiivsus on kordi kõrgem kui mistahes reklaamil. Iga postitus töötab minu kasuks veel väga pikka aega.

Näiteks postitus Tasuta koduleht ja e-pood, mille kirjutasin juba üle aasta tagasi, 7. august 2008. Seda on kokku loetud 6970 korda ja seda on lugenud 3818 inimest. Selle postituse peale on sattunud inimesed, kes on otsinud märksõnu tasuta koduleht, e-pood, tasuta e-pood, e pood, koduleht, tasuta veebileht, kuidas teha e-poodi, tasuta kodulehed, koduleht tasuta, magento jpt. Kokku on selle postituse peale satutud läbi Google ja Neti 637(!) erineva märksõna läbi.

Kokku on mul postitusi blogis tänase seisuga 184 ja kogu aeg tuleb lisa. Iga postitus tuleb väga paljude võtmesõnadega välja. Kokku see märksõnade hulk, mida otsides satutakse minu veebilehele, on tohutu.

Minu lehe peamine otsingusõna võib olla “internetiturundus”, aga seda otsitakse vaid ca 1300 korda kuus. Aasta peale teeks see siis (eeldusel, et ma saaks 100% kogu selle sõna külastustest endale, mis ei ole tõsi) 12×1300=15600 külastust. Kindlate sõnade peale oma veebilehe optimeerimine on väga kehv mõte. See on alles algus. Vaja on pika saba optimeerimist. Tänu oma blogipostitustele ma olen viimase 12 kuu jooksul saanud külastusi läbi 14 435 erineva märksõnaotsingu. See on üks sisuturunduse võludest.

Tõestus

Väärtuse loomine läbi kasuliku sisu on ka kui tõestusmaterjal, et su toode töötab. Näiteks Ekke Lainsalu annab oma müügikoolituse blogis koguaeg müüginippe – täiesti tasuta.  Selle lugejad saavad kohe antud nipid kasutusele võtta ja ise veenduda, et need töötavad. Nüüd kui Ekke pakub oma müügikoolitust, siis tema blogi lugejad eelistavad kindlasti tema koolitusi teistele, kellest pole ei kippu ega kõppu.

Tulemused ette ära on väga efektiivne strateegia.

Mida nüüd teha

Mõtle läbi, et mis liiki sisu sinu sihtgruppi huvitab ja mis teda aitaks. Alati leiab materjali. See võib olla kasvõi stiilis “mida tuleb teada enne kui planeerid X ostmist” . Või nõuanded kuidas su toote kasutamisest maksimumi võtta. Hirm, et tasuta nõu andmine sööb su müügi ära ei vasta tegelikkusele, vastupidi.

Näiteks mine YouTube’i ja otsi “will it blend” videosid. Näed klassikalist näidet, kuidas sisu najal ühest blenderist tehti bestseller. Gary V tegi oma 2 miljoni dollarise käibega veinimüügifirmast 60 miljonilise käibega firma läbi blogimise (nii tekstiblogi kui videoblogi) ja veinide alal nõu andmise (vaata http://tv.winelibrary.com).

Loo sisu erinevates formaatides ja topi see igale poole, kus su sihtgrupp ringi liigub: sinu enda leht, foorumid, YouTube, meediaväljaanded, blogid, Twitter ja Facebook jne.

Kui nimekiri valmis teemadest, millest sisu luua – siis hakka looma. Niisama vahtimine tulemusi ei too.

Samal teemal


Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin