Interneti kaudu töö leidmine pole ainult CV portaalides surfamine ja personalijuhtide spämmimine. Peale sinu on veel 138 tegelast, kes tahavad sama töökohta, mis sullegi silma jäi. Kuidas massi seest positiivselt silma paista? Mõned näitlikud lood, kuidas seda tehtud on Google ja sotsmeedia abil.

1. Töö leidmine Google Adwordsi abil

Copywriter Alec Brownstein tahtis tööd mõnes tippreklaamiagentuuris. Olles tark tüüp, ta teadis, et inimesed guugeldavad isennast. Ta võttis appi Google Adwordsi ja ostis ihaldusväärsete reklaamifirmade juhtide nimede peale reklaami. Seega kui Ian Reichenthal ennast guugeldas, siis kõige esimene tulemus oli Adwordsi reklaam sisuga a la “Hei Ian Reichenthal, lahe on ennast guugeldada, aga veel lahedam mind tööle võtta”. Sama teiste reklaamifirmade sellidega.

Kas töötas? Või veel. Ta sai terve rea intervjuusid ja 2 tööpakkumist. Hiljem rea sotsmeedia alaseid auhindu ka. Täna töötabki ühes neist firmadest. Kulu: $6 dollarit.

Siin videos räägib ta ise oma loo lahti 1 minutiga:


2. Töö leidmine Facebooki abil

Kaks hakkajat noort tahtsid tööle populaarse sotsiaalse uudistelehe Digg.com juurde. Digg saab sadu tööavaldusi iga kuu ja halli massi seest välja paistmiseks tegid poisid midagi kavalat. Nad tegid Facebookis reklaami, mille sihtgrupiks panid inimesed, kes töötavad Diggi heaks (Facebookis saab reklaame tööandja järgi sihtida).

Üks Diggi juhtfiguure Chas Edwards logis Facebooki sisse ja nägi reklaami, mis otseselt rääkis temaga. Tema hilisema kommentaari järgi avaldas talle muljet, et need sellid tahtsid tööle just tema firmasse, mitte lihtsalt tööd. Lõpuks palkas ta nendest kahest ühe endale tööle.

Edwards mainis ka, et ta võtab palju varmamalt tööle kellegi, kes temaga näiteks Twitteris suhtleb ja vastab tema säutsudele võrreldes suvalise CVga.

3. Töö leidmine millegi vinge loomise läbi

Peale Google Insanti käivitumist otsustas Feross Aboukhadijeh luua aplikatsiooni, mida ta nimetas YouTube Instant. Sarnaselt Google versioonile tegi see otsingut reaalajas YouTubes ja kasutaja poolt sissetipitud sõnale vastavalt hakkas mingi YouTube video kohe mängima.

Tulemus? YouTube’i juht tegi talle Twitteris tööpakkumise:

Loo moraal – tee midagi vinget ja sind võidakse tähele panna.

Ja lõpetuseks pea meeles, et Google on sinu parim soovitaja. Hoolitse oma online reputatsiooni eest ja kui see sul puudu (sinu kohta ei leidu midagi või siis vähemalt ei leidu midagi huvitavat), siis hakka selle loomisega pihta.


Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin