segway1Kas on võimalik 100% kindlusega mingi toote edu ette ennustada? Kas oleks võimalik teha suurt turu-uuringut, kus küsitleks tuhandeid inimesi nende vajaduste kohta, mis annaks selge vastuse? Mis siis, kui toode on innovaatiline ja inimesed ei oskagi seda veel tahta? Kui ma alustan ettevõtjana mingit äri, siis kui kindlalt ma saan oma edu ette ennustada? Vastus on see, et päris kindlalt ei tea mitte midagi ette – iga ettevõtmisega kaasneb risk.

2001 aastal valmistuti ühe uue ja innovaatilise toote lansseerimiseks. Meedia ja eksperdid olid ühel arvamusel, et see on ainulaadne, kord sajandis ilmuv leiutis ja sellest saab läbi aegade edukaim uue toote turule tulemine. Arvati, et see teeb revolutsiooni transpordis, muudab autod iganenuks. Steve Jobs kuulutas, et tuleviku linnad ehitatakse selle järgi. Riskikapitalistid ennustasid müügiedu miljardites dollarites. Haibist hoolimata müüdi esimese kahe aastaga vaid 6000 tükki. Tegemist oli Segway PT-ga (pildil).

Miljonites ujuv Coca-Cola tõi 1985ndal aastal turule “vana” Coca-Cola asemel joogi nimega New Coke (võistlemaks Pepsiga), millel oli turu-uuringute järgi parem maitse. Toode kukkus haledalt läbi ja tootmine lõpetati õige pea. 2006ndal aastal tõi Coca-Cola turule joogi nimega Coca-Cola BlaK – segu koola ja kohvi maitsest. Haip ja ootused jällegi suured. Reklaam teatas, et joogil on külma Coca-Cola värskendav maitse rikkaliku kohvi järelmaiguga. Aasta pärast tootmine lõpetati olematute müüginumbrite tõttu.

Tubakatööstus on üritanud turule tuua suitsuvaba sigarette, ent ükski pole edu saavutanud.

2007 aastal kulutasid suurettevõtted USA turu uurimiseks 12 miljardit dollarit – kõik selleks, et leida ideid ja vajadusi uute toodete järgi. See raha hõlmas vaid turu-uuringuid, mitte reklaami jmt. Sellest summast hoolimata 80% uutest toodetest USA turul ei löö läbi ja nende tootmine lõpetatakse. Jaapanis kukuvad läbi isegi 97% uutest toodetest.

Loo moraal: olgu sul nii palju raha kui tahes, ikka pole võimalik toote edu ette ennustada. Kui su toode sisaldab teatud innovatsiooni, siis pead usaldama oma kõhutunnet ja riskima.

Kui sa aga soovid luua toodet, mis vastaks olemasolevatele vajadustele, siis on mõned head indikaatorid olemas:

  • Kui palju otsinguid saab mingi probleem või probleemi lahendus iga kuu Googles? Kui leidub palju inimesi, kes otsivad aktiivselt lahendust oma probleemile internetist, siis see on selge võimalus
  • Millest räägitakse temaatilistes foorumites? Millest puudust tuntakse? Millised on selle valdkonna inimeste probleemid, mida jagatakse? Kui sa suudad nende probleemi lahendada või elu/tööd mingil moel lihtsustada, siis see on jällegi potentsiaalne toode
  • Mis on pudelikaelaks inimestele millegagi alustamiseks? Näiteks tahaks küll internetiäri teha, aga ei oska oma veebilehte teha… Tahaks kaalust alla võtta, aga ei suuda leida motivatsiooni trenni tegemiseks.. Lahenda see pudelikael (anna juba valmis veebileht, loo motivatsioonigrupid teineteise toetamiseks vmt) ja oled rahas.

Ja muidugi – kes ei riski see šampust ei joo!


Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin