bulbVäga paljud inimesed kurdavad mulle, et tahaks küll mingi ettevõtlusega pihta hakata, aga puudub äriidee. Idee on küll kõige algus, aga ei maksa iseenesest mitte midagi. Eduka ettevõtmise alustala on siiski elluviimine. Ideid genereerida lihtne, ellu viia raske. Seda kinnitasid ka Seth Godini alternatiivses MBA programmis osalejad, kes panid avalikult netti üles suisa 999 äriideed – vabalt võtmiseks.

Äriidee leidmise viise on küll ja veel, alates ajuründe läbiviimisest kuni näiteks tõestatud idee ülevõtmine kuskilt teisest riigist (hea koht on näiteks kõige kiiremini kasvavate ettevõtete nimekirja Inc 500 edetabeli ülevaatamine) .

Jagan oma kogemusest 3 paremat viisi hea äriidee leidmiseks, mis on nii minu kui teiste puhul hästi töötanud.

1. Mis sind ennast häirib?

Kõige parem äriidee sünnib konkreetsest vajadusest. Kas su enda elus või töös on midagi, mis sind frustreerib ja mille lahendamine/kergemaks tegemine sulle rõõmu pakuks? Midagi, mis vähendaks valu?

Näiteks tegeledes otsingumootoritele optimeerimisega, mind ikka ja jälle frustreeris see, et link building võttis nii kaua aega ja oli ehtne ajaraisk. Tegeledes sellega igapäevaselt ma aga leidsin viisi, kuidas seda tööd oluliselt kiirendada ja lihtsamaks teha ning sündiski minu Link Militia link buildingu veebiteenus.

Sama kehtib su tuttavatega: kui sa kuuled, et inimesed pidevalt kurdavad millegi üle või räägivad stiilis, et “oleks vaid see probleem lahendatud, siis teeks seda ja teist”, siis oledki midagi leidnud jälle.

Siin kehtib selgelt põhimõte, et mida rohkem sa mingis teemas/valdkonnas sees oled, seda enam sa näed asju, mida saaks teha kiiremini/paremini/odavamalt.

2. Milles sa tegija oled?

Kui sa oled mingi ala proff, siis saad seda ekspertteadmist müüa. Õpetamine müüb, müü oma teadmisi. Näiteks kui oled kalapüügifanatt, siis saad õpetada algajatele kalameestele eduka kalapüügi aluseid. Oskad progeda? Vii läbi progemiskursuseid. Ekspertteadmistele on alati turgu.

Aga mis siis kui sa pole ekspert? Sa ei peagi olema maailmaklassi guru, piisab kui tead rohkem kui need, keda sa õpetad. Sa võid sihtturuks alati valida täielikud algajad. Mina pole näiteks ei professionaalne kujundaja ega progeja, aga ma suudaks algtasemel koolitusi CSSi, PHP ja MySQL alal läbi viia küll.

Kui turul sarnaste teenuste pakkujaid küll ja veel, siis pead leidma endale mingi konkreetse nishi. Näiteks üldise kalapüügi kursuse asemel keskendu järvedest püügile või avamere kalandusele.

3. Mis on su kirg?

Alusta alast, mille suhtes oled paadunud fänn. Kui sul oma kirg leitud ja nagunii päevast päeva loed sellel teemal artikleid, raamatuid, osaled foorumites jne, siis see on reeglina parim valdkond äri alustamiseks. Kui su hobi ja huvi on su töö, siis töö muutub mänguks ja raskematel aegadel on lihtsam vastu pidada.

Kui valdkond, milles otsustad toote luua, ei paku sulle pinget, siis on suur võimalus, et Sul ei jätku energiat sellega tegeleda, kuni edu saabub. Sinu toode ei hakka müüma üleöö ja toote kokkupanemine on raske töö. Sinu kirg teema vastu on kütus, mis Sind käimas hoiab, kuni saad nautida edu vilju.

Vajalikud küsimused

Kui sul teema olemas, siis pead leidma vastuse kahele väga olulisele küsimusele.

1. Millised tooted sel turul juba eksisteerivad?

Parim viis sellele vastuse leidmiseks on võtta ette Google ja otsi valdkonna/ideega seotud märksõnu ning uuri, et mis välja tuleb. Pööra tähelepanu ka Google reklaamidele – need, kes oma toote promomiseks raha investeerivad, võtavad asja sageli tõsisemalt.

Kui nimekiri leitud, siis kas a) mõtle, kas saaksid teha midagi, mida veel ei tehta või b) kas saaksid teha midagi paremini/kiiremini/odavamalt kui su konkurendid. Selle teadmise saamiseks peaksid sa ostma konkurentide toote-teenuse, et saaksid adekvaatse pildi.

2.  Kas seda toodet juba otsitakse?

Kas sul on mingi innovaatiline toode või teenus, mille olemasolust ja hüvedest inimesed ei tea veel? Näiteks koolitad inimesi leidma oma sisemist mina või midagi muud taolist. Või lihtsalt mingi huvitav asi nagu plastmassist sinised liblikad? Sel juhul on sinu esimene ülesanne hoopis maha müüa idee, et inimene sellist teenust või toodet vajab – ja see on keeruline. Muidugi kui sul läheb edukalt, siis on kõik hästi, aga algus on palju raskem.

Lihtsam variant on see, kui inimesed juba otsivad lahendust mingile probleemile. Nad on endale teadvustanud, et neil on probleem ja nad on juba võtnud järgmise sammu ja otsivad aktiivselt lahendusi. Kui sinu toode või teenus pakub seda lahendust, siis nad on väga altid kohe raha välja käima.

Kuidas teada, mida inimesed netist otsivad? Siin on su abimeheks Google External Keyword Tool. Sa pead ise muidugi tulema esile hüpoteesiga, et mida võiks inimesed otsida ja siis see tööriist ütleb sulle, et kui palju kordi seda kuus otsitakse.

Milliseid viise äriidee leidmisel sina soovitad? Mis on sinu puhul häid tulemusi andnud? Kuidas leidsid oma äriidee?

Loe ka järge: Põhjalik lugemine: mida pead teadma enne äri alustamist


failureInternetiettevõtteid on küll ja veel. Iga keskmine tegelane on elu jooksul sattunud kümnetesse ja sadadesse ning kuulnud veel mõnest sajast. Siia juurde jääb veel kümneid tuhandeid e-ärisid, millest sa kuulnudki pole. Mõned saavutavad edu ja mõned kukuvad läbi. Vaadates peamisi ebaõnnestumiste põhjuseid, koorub välja selline nimekiri: Sa teed sama vana jama. Miski ei panusta su läbikukkumisse rohkem kui kellegi teise kopeerimine. “Mina-ka” tüüpi äri on kõige kehvem idee. SMS- ja internetioksjoneid on kõik kohad täis. Miks sa jälle ühe uue teed? Okei, tee. Kuidas sa erined? Pakkumise aeg on 10 sek pikem? Anneta parem oma ettevõtluskapital heategevusele, on sellest midagigi kasu. Mitu infokataloogi ja meelelahutusportaali meil vaja on? Kui müüd läpakaid või tolmuimejaid, siis jälle sama teema. Kui sinu ja su konkurentide vahel pole fundamentaalseid erinevusi, siis sa konkureerid alati hinnaga. Ja esimesel tuntuks saanud tegelasel on alati eelis su ees. Sa pead alati suutma selgelt vastata küsimusele “miks sina?” ja need eelised peavad olema ka sellised, millest kliendid hoolivad. Sa loodad saada ratsarikkaks mõne kuuga. Ettevõtlus on raske. Väga vähe asju juhtub üleöö. Vaja on pidevat tegutsemist, pingutamist, entusiasmi ja optimismi. Püsivus on see, mis viib sihile. Kurtmise asemel küsi endalt, et mis sa täna tegid edu saavutamiseks. Muidugi püsivusest on vaid kasu kui teed õiget asja… Sa teed vale asja. Tüüpiline untsuminekustsenaarium: tuleb idee – “oh, võiks hakata müüma internetis paberist liblikaid!” ja hakkadki tegema. Mõeldud-tehtud. Teed vinge veebilehe koos kellade ja viledega. Kasutad kõiki paremaid strateegiaid. Web 2.0 taktikad on igapäevases kasutuses. Sul on unikaalne toode, sest keegi teine ei müü paberist liblikaid. Sul on püsivus ja kannatlikkus. Ainuke asi mis on puudu on see, et keegi ei taha neid liblikaid. Keegi ei ole nõus selle eest maksma. Enne uue toote-teenusega alustamist uuri, et kas keegi seda ikka tahab ka. Proovi oma toodet esmalt müüa ilma oma veebileheta, kasvõi mingil laadal. Veendu, et sellele on turg olemas. Su eesmärk pole luua väärtust. Kui sinu prioriteet pole su kliendid ja neile väärtuse loomine, siis sul pikka pidu ei ole. Kehv toode või teenus ei ole tee eduni. Kui sa paned omakasu prioriteediks #1, siis sa teed valesid otsuseid. Sea oma strategeegiad, kliendisuhtlus ja toode kliendist lähtuvaks. Kui sa lood ostjatele väga suurt väärtust, siis see praktiliselt hoolitseb juba kõige muu eest. Tee seda x hulk aega järjest ja veendud, et see töötab. Sinu keskne turundusidee on spämm. Teeme konto Twitteris ja hakkame pasundama iga 30 minuti tagant, et osta meie sokke! Proovin igaühe Facebookis oma sõbraks saada ja siis saadan talle sõnumi, et osta mu toodet! Varastan 100 000 emaili aadressit ja saadan meili, siis kõik ostavad! See ei tööta nii. Spämm on kõige kiirem viis peletada inimesed eemale. Muidugi see töötab teatud tasemeni, aga selle efektiivsus on väga madal ning pole absoluutselt jätkusuutlik. Shortcuti pole olemas. Loo omale kommunikatsioonistrateegia ja asu väärtust looma. Tee nii vähemalt aasta aega jutti ja hakkad väga häid tulemusi nägema. Võti on usaldusväärsuse võitmises ja suhte loomises! Sa paned rõhku valedele asjadele. Selle asemel, et oma veebikujunduses CSS elemente lihvida ja paari kella-vilet lisada, keskendu müügile. Ettevõtlus = müümine. Kui su veebileht ei ole optimeeritud müügile, siis on kehv lugu ja edu ei tule. Viimasepeal ilus disainiauhindu võitev veebileht ei garanteeri vähimalgi määral müügiedu. Müümine on ainus tegevus, mis toob raha sisse ja peab olema alati #1. Sa hoiad kokku valede asjade pealt. Sul pole vaja suurt kontorit kesklinnas, kallist autot, 5 äriülikonda ja teab mida veel. Mida sul on vaja on eelkõige teada, et mida teha müügi saavutamiseks ja seda pikaajaliselt. Investeeri oma turundusteadmistesse ja suurt väärtust loova toote pakkumisele, kõik muu on teisejärguline. Keegi ei leia sind üles. Super toode, vinge veebileht ja kõik muu on olemas. Aga ainult 20 inimest päevas käib su veebilehel. Seda on selgelt vähe. Kasuta kõiki võimalikke vahendeid oma külastatavuse tõstmiseks – otsimootoritele optimeerimine, videoturundus, sotsiaalne meedia, klikipõhised reklaamsüsteemid, artikliturundus, PR, blogimine. Omanda hästi kõik need relvad oma arsenalis! Sul saab raha otsa. Üks peamisi põhjuseid mistahes ettevõtte suremiseks on raha otsa saamine . Hoia oma kulud madalal iga hinna eest, investeeri õigetesse kohtadesse. Keskendu rahavoogudele. Ära palka inimesi enne kui sul on korralikud rahavarud olemas. Ära tee ka liiga optimistlikke plaane, et 6 kuuga hakkab su äri juba end ära tasuma. Ole rahaga ümber käies konservatiivne.

Millised põhjuseid sina veel välja tooks?

Loe edasi →

Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin