Mõned aastad tagasi tegi üks vahva veebifirma sulle veebilehe. Just sellise nagu koolipoisist disaineril hetkel pähe tuli. Koos selle sinise värviga, mis su abikaasale kangesti meeldib. Veebi struktuuris järgisid mudelit, mida kasutavad konkurendid ja su sõbrad – tegid lehed “meist”, “kontakt” ja “teenused”. Nüüd aastaid hiljem oled targem ja saad aru, et vaja oleks midagi enamat.

Millele mõelda enne oma veebi ümber kujundamist? Siin on 7 küsimust, millele peaksid suutma enne uue lahenduse üle otsustamist vastata.

1. Millised on probleemid praeguse veebiga?

Ära paranda seda, mis pole katki. See, et sa oled oma praegusest veebikujundusest väsinud, ei tähenda seda, et su kliendid oleks. Uuri oma klientide arvamusi. Kui praegune veeb teeb müüki väga hästi, siis võib-olla pole vaja seda näppida.

Kui siiski otsustad plaaniga edasi minna, siis pane kirja kõik asjad, mis praeguses veebis pahasti on või võiks paremini olla ja hoolitse selle eest, et uus veeb adresseeriks kõike neid punkte.

2. Mida sinu kliendid su veebilehe kohta räägivad?

Vahel toob disaini muutus kaasa klientide protesti, kellele vana kujundus armsaks saanud. Hea mõte oleks teha väike küsitlus klientide seas enne otsuse langetamist. Kui otsus kindel, siis uuri välja, et mis neid praeguse veebi juures häirib, millisest funktsionaalsusest nad puudust tunnevad ja mida nad sooviksid uues veebis näha.

Muidugi lase kogu tagasiside läbi filtri, sest mõni klient võib tulla välja väga lollide soovitustega. Ära hakka radikaalseid otsuseid tegema ka pelgalt ühe kliendi tagasiside põhjal.

Samas su veebileht on sinu klientidele, et nende kaasamine protsessi on väga oluline.

3. Mis on ümber kujundamise eesmärk? Mida tahame saavutada?

Jätkates punktist 1, siis küsi endalt, et mis on su veebilehe eesmärk? Kui tegemist on äriettevõttega, siis eesmärki mõõdame rahas. Külastatavus, veebilehel viibitud aeg ja lehevaatmiste hulk ei tähenda midagi, kui see sul sissetulekut ei tõsta.

Mõtle läbi kuidas konkreetselt su veebileht su ärieesmärkidele hakkab kaasa aitama.

4. Äkki polegi täielikku ringi tegemist vaja?

Kui peamine probleem on selles, et külastatavus on madal, siis ehk polegi täielikku ümber tegemist vaja ja piisab vaid otsingumootoritele optimeerimisest? Või siis lihtsalt lisa blogi?

5. Kuidas mõjutab uus ülesehitus külastatavust otsingumootoritest?

Sinu kujundaja räägib, et sul võiks olla tiitelleht, kus vinge flash animatsioon tähtede sõjast ja lendavatest kassidest. Sellega tõmbad endale aga vee peale, mõtle ringi. Ära ohverda otsingumootorite sõbralikku struktuuri kujunduse nimel.

6. Kui lihtne saab mu klientidele uue veebilehe kasutamine olema?

Kui su sihtgrupp kasutab su veebi pidevalt ja nad on seda teinud juba aastaid, siis neil on teatud kasutusharjumus. Muutes kogu värgi ringi, põhjustad frustratsiooni. Mõtle oma uue veebi kasutatavuse peale ja ära siin looda oma kujundaja peale. Mida odavam sell teeb, seda vähem ta on üldse kasutatavusest kuulnud (kohustuslik kirjandus: Don’t Make Me Think).

Kui kliendid on harjunud su menüüd aastaid vasakult leidma, siis võib olla targem see sinna ka jätta.

7. Kuidas ma mõõdan oma veebilehe edu?

Me saame parandada vaid seda, mida saame mõõta. Kui sa ei sea oma veebilehele konkreetseid ja mõõdetavaid eesmärke, siis me ka ei saa teada, et kas uus veeb üldse on parem või ei ole. Eesmärgid peaksid olema seotud konkreetselt sinu ärieesmärkidega. Eesmärk võib olla 100 müügikontakti saamine läbi veebi iga kuu, eesmärk ei ole “loevad enamat infot”.

Mida soovitaksid sina läbi mõelda enne uue veebi tegemist? Mida on sul oma kogemustest jagada?


Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin