Iga ettevõte peab end turundama, aga uskumatult paljudel ettevõtetel puudub igasugune plaan turunduse jaoks. Veelgi vähesemad kasutavad oma plaani. Liikvel on idee, et turundusplaan on midagi mahukat, keerulist ja bürokraatlikku. Tõde on midagi muud. Turundusplaan peaks olema hoopis praktiline töövahend, mis sind abistab. Plaani eesmärk on ennekõike sind abistada mõtete korrastamisel ja vältida suvalist puusalt tulistamist.

Lihtsad 4 sammu turundusplaanini

1. Kirjelda oma sihtturge

Suuremal osal ettevõtetest on mitu sihtturgu. Näiteks turismitalud püüavad nii eraisikuid kui konverentside korraldajaid. Minu sihtturud on nii internetiettevõtlusest huvitatud eraisikud kui end internetis paremini turundada soovivad ettevõtted.

Esimeseks ülesandeks olekski defineerida kõik turud, kust soovid kliente leida.

2. Loetle erinevad viisid klientideni jõudmiseks igal turul

Alusta ilmselgete ja traditsiooniliste viiside loetlemisega. Pane kirja kõik meetodid, mida suudad välja mõelda. Facebooki fännilehed, blogimine, otsingumootoritele optimeerimine, ajalehekuulutused jmt. Kui pea tühi, siis mõtle läbi kõik kohad, kus su eelnevalt kirjeldatud sihtturud käivad. Milliseid veebilehti nad loevad? Milliseid blogisid? Mida täpsemini oma turu defineerisid, seda lihtsam on sellele küsimusele vastata.

Hea mõte on oma olemasolevate klientide käest küsida, et kus nad käivad ja mida nad loevad.

3. Hinda raha- ja ajakulu ning potentsiaalset kasu

Käi läbi eelmises punktis kokku pandud nimekiri erinevatest kanalitest ja viisidest. Proovi igale nimekirja punktile panna rahaline ja ajaline väärtus. Näiteks blogimine tõenäoliselt raha ei võta, aga võib võtta 4h nädalas ehk 16h kuus. Bänner lehel X mingiks perioodiks maksab nii ja nii palju.

Kui mingid hinnangud paigas, siis pane igale punktile ka potentsiaalikuse hinne. Kui palju kasu ühest või teisest asjast oleks? Millised meetodid annaksid sulle enim müügikontakte? Millised viisid aitaks enim arendada pikaajalisi suhteid sihtgruppidega?

Potentsiaali saad hinnata nii oma kogemusest lähtudes (varasemad kokkupuuted), teiste turundajate kogemusi kuulates ja oma mõistust usaldades. Kui tegemist on reklaamikanalitega, siis pane pigem pessimistlikud prognoosid :) Üks kuulutus Postimehes vmt sulle rahavooge tõenäoliselt ei tee.

Kõike ette teada ei ole võimalik ning vahel tuleb võtta kaalutletud riski. See on osa ettevõtja olemisest.

Kui kulude ja potentsiaalsete kasude hindamine valmis, siis on aeg otsustada ja tegema hakata. Millel on kõige parem kulu/tulu suhe? Vali kõige paremad variandid ja anna tuld.

4.Planeeri aeg tegevuste jaoks ja hakka tegema

Kui eelnevad 3 punkti läbi käidud ja mingid teekonnad välja valitud, siis tuleks planeerida aeg nende elluviimiseks. Mahuta tegevused oma päevaplaanidesse ja to-d0 nimekirjadesse.

Vaata ka: Turundusplaan interneti jaoks – 6 asja, mis tuleb läbi mõelda


Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin