logodReklaamijad on ammustest aegadest pannud väga palju rõhku logole. Ettevõtted on kulutanud miljoneid kroone ja dollareid, tuhandeid töötunde, et luua omale suurepärane logo. Nüüd viimaste aastate uuringud näitavad, et logo stiilile ja kalligraafiale kulutatud aeg ja raha said raisatud, sest need polegi kuigi olulised –  hoopis tähtsamad on korporatiivse identiteedi juurde kuuluvad värvid.

Seoul International Color Expo uuringute järgi tõuseb ühe brändi äratundmine 80% läbi värvide kasutamise. Teised uuringud on näidanud, et tehes mingi kauba, inimese või keskkonna kohta esmamuljel põhineva arvamuse, siis 62%..90% sellest arvamusest põhineb värvidel.

Värvikombinatsioonide efektiivsusest arusaamiseks vaatame tubakatööstuse näidet. Viimase 10 aasta jooksul on suuremas osas maailmas tubakareklaam ära keelatud. Reklaami keelustamisega sunniti neid arenema kiiremini ja kaugemale kui teised tööstused. Kuna tubakaturg on suur ja raha liigub palju, siis hakati proovima uusi lahendusi – ja nende rõõmuks leiti, et need töötavad veel paremini kui tavaline reklaam.

Kõik oleme näinud Vormel 1 Ferrari meeskonna autosid – mis kenasti Marlboro värvides, ent kuskil pole sõnagagi mainitud “Marlboro”. Samuti on baarides tuhatoosid, kus vaid Marlboro värvid peal ja veel mustmiljon sellist asja. Suitsetajate seas läbiviidud neuroturunduse uuring, kus vaadati aktiivsust erinevates ajupiirkondades vastavalt katsealustele näidatud piltidele, näitas veenvalt midagi huvitavat: puhtalt värvikombinatsioonidele ehitatud reklaamid (nt Ferrari autod) tekitasid suitsetajates rohkem suitsunälga kui need, kus logo ka peal olid. Teadurid arvavad, et põhjus peitubki just logode puudumises: kui reklaamil logo peale ei ole, siis me ei pea seda otseseks reklaamiks ja oleme infole vastuvõtlikumad. Kui näeme logo ka, siis automaatselt tekib meil kaitserefleks, kus kahtlustame kõike, mida turundaja meile räägib.

Kui Suurbritannias sigaretireklaam ära keelati, siis sealne populaarne sigaretimark Silk Cut, mis tuntud oma lilla värvi poolest, jätkas välireklaami ostmist suuremate teede ääres. Reklaamil polnud mitte midagi – peale lilla värvi. Möödasõitjate poolt läbi viidud küsitlus näitas, et 98%(!) seostasid seda ikka Silk Cutiga.

Logovaba reklaami on viimasel ajal kasutanud ka – suure eduga kusjuures –  Abercrombie & Fitch, Ralph Lauren ja muidugi Philip Morris. Tõenäoliselt lisandub siia nimekirja tegijaid koguaeg.

Kui sul on tuntud värv või värvikombinatsioon, mis seotud üheselt sinu ettevõtte või tootega, mõtle millised võimalused avanevad. Kui sponsoreerid mingit telesaadet, teed stuudio taustavärvi ja diivanid ja lauad oma ettevõtte värvidesse – ja see on puhas reklaam. Kui sa oma bänneritele ja muudele reklaammaterjalidele ei peagi oma veebiaadressi või logo peale panema, vaid kasutad puhtalt firmavärve – mis omakorda muudab su sõnumi efektiivsemaks – jälle üks võit juures.

Värvide kasutamine sümboolikana on efektiivne ka palju väiksemal skaalal. Näiteks kasvõi minu üks blogilugeja kirjutas mulle, et soovitas ka tuttavale tulla siia blogisse ja andis talle aadressiks kogemata internetiturundus.ee. Seal oli aga puudu “suur-ja-roheline” (sel ajal oli mul magneti kast roheline), mistõttu märkas eksitust.

Niisiis: kui hakkad tulevikus uut logo tegema, siis pane kõige enam rõhku kindlale värvikombinatsioonile. Kui su logo on vaid iseseisev nikerdus, siis viimane aeg omale ka värviidentiteet luua!


värvMis värvi peaks tegema oma veebilehe? Mis värvi võiks kasutada oma e-posti promodes? Milliseid värve kasutada bännerites? Kuidas kasutada värve oma brändi ja turundssõnumite tugevdamiseks? Kui teaks, küll oleks hea. Õnneks on värvide psühholoogiat ja mõju päris tublilt uuritud, et turundajad ei pea päris pimeduses kobama.

Värvid sinu turundusmaterjalides saadavad alati mingit sõnumit – see on mitteverbaalne kommunikatsioon. Kui sa räägid luksusest, siis saad seda sõnumit oluliselt tugevdada kasutades teatud värve (must, lilla). Kui su sõnum rõhutab jõudu ja agressiivsust, siis punase värvi kasutamine on parim valik. Oled mõelnud, miks kiirtoiduketid kasutavad oma sümboolikas ohtralt punast ja oranži? Uuringud on tõestanud, et need tõmbavad tähelepanu (sõites autoga mööda) ja panevad kiiremalt tegutsema (tellid, neelad alla ja lahkud). Seksuaalse alatooniga veebilehtedel on sageli kasutatud punast ja musta, kuna sel on erootiline ja salapärane sõnum.

Loe edasi →

Punane värv on domineeriv ja agressiivne, seda oleme kõik täheldanud. Loomariigis sümboliseerib punane kõrgemat testosterooni taset ja ühe isase domineerimist teiste üle. Inimeste puhul on punane värv sageli seotud raevu ja vihaga, kuna selles olekus vereringe kiirenemise tõttu nahavärv muutub punaseks. Sportlasi vaadelnud teadlased väidavad, et punane värv annab selle kandjale kontaktspordis eelise. Kas punane värv toob edu ka turunduses?

Olümpiaatleete vaadelnud uuring avastas, et punast värvi kandvatel atleetidel on eelis teiste ees: kohtunikud kipuvad neile andme rohkem punkte. Uuring hõlmas üks-ühele võitlusalasid nagu poks, tae kwon do, kreeka-rooma maadlus ja vabamaadlus. Tuleb välja, et kui vastased on enam-vähem võrdsed, siis punane värv loob pealtvaatajaile mulje, et punane võistleja on tugevam. Väikest eelistust kohtunike poolt pandi tähele ka punast meeskonnariietust kandvate jalgpallimeeskondade puhul 2004 aasta EM ajal.

Loe edasi →

Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin