näidiskampaanialehtSinu veebi kõige olulisem leht on avaleht. Kui see ei ole müügile optimeeritud, siis kaotad palju müüki ja raiskad külastatavust. Kui sa ostad reklaami, siis reklaamist peaksid suunama kampaanialehele. Kui su kampaanialeht imeb, siis põletad raha.

Siin on 21 küsimust, millele peaksid eneseanalüüsiks vastama. Küsimused kehtivad üldjuhul võrdselt nii avalehele kui kampaanielehele (olenevalt lehe iseloomist võib avaleht olla erinev).

  1. Kas lehel on üle ühe pakkumise, mille hulgast kasutaja saab valida? Eemalda valiku paradoks ja tee kasutajale vaid üks ja konkreetne ettepanek.
  2. Kas lehel on ilmselge, et kellele see pakkumine on eelkõige suunatud? Inimesed võtavad pakkumise palju varmamalt vastu kui nad näevad, et see on just neile. 
  3. Kas usud, et enamik külastajaid on siiralt huvitatud su pakkumisest? Kui su pakkumine on igavavõitu, tavaline või muul moel kulmu mittekergitav, siis paranda oma pakkumist. Testi pakkumise sõnastust.
  4. Kas lehel on video, pilt või ekraanisalvestis pakutavast? Näita, millega tegu!
  5. Kas lehel on üks selge ja konkreetne pealkiri, mille läbi lugedes on kohe selge, mida pakutakse? Selgus trumpab veenmist – pealkirja roll on rõhuda kasule ja tekitada huvi. Kui sa ütled ‘tere tulemast’ pealkirjas, oled juba kaotanud.
  6. Kas lehel on nimekiri kasudest ja eelistest pealkirja läheduses? Pealkirjale võiks järgneda kasude loetelu.
  7. Kas leht on enam kui 2 lehekülge pikk? Pikka jura ei viitsi keegi lugeda. Too olulisim välja ja anna pedandile võimalus spetsiifilise info jaoks eraldi lehele minna.
  8. Kas sa pakud sel lehel midagi tasuta? Tasuta pakkumise lisamine tõstab su müügikontaktide arvu tuntavalt.
  9. Kas kasutajal on valida mitmete erinevate järgmiste sammude vahel? Mida vähem valikut, seda tõenäolisemalt ta valib midagi. Liiga palju valikut ja ‘back’ nupp läheb kasutusele.
  10. Kas peamine üleskutse on esile tõstetud teiste linkide hulgast? Erista olulist ebaolulisest.
  11. Kas peamise üleskutse nupp on teist värvi kui muud kujunduselemendid? Nupp peab muu kära seest ilmselgelt välja paistma.
  12. Kas üleskutse nupu tekst on veenev ja huvipakkuv (mitte ‘kliki siia’)? ‘Tahan enam müüki teha’ on parem tekst kui ‘Vaata’.
  13. Kas üleskutse nupp on nähtav enne alla kerimist? Inimesed oskavad kerida küll, aga oluline peaks ekraani ülaosasse ära mahtuma.
  14. Kas viitad lehelt välja teistele veebilehtedele, mis ei ole sinu omad? Ära tee seda. Kedagi ei huvita su partnerite veebielehed.
  15. Kas pealkiri, omaduste loetelu ja üleskutse nupp on üksteise lähedal? Need on omavahel seotud ja üks viib teiseni.
  16. Kas nõuad leheküljel enama kui kahe lahtri täitmist infoga? Sul pole reeglina vaja muud infot kui inimese nimi ja email/telefon. Ülejäänud info saad juba küsida otse inimeselt hiljem.
  17. Kas lehel kasutatud on kliendisoovitusi? Keegi ei taha olla ainus loll, kes su jama ostab. Näita soovitustega, et ei ole jama.
  18. Kas tood esile tõestusmaterjali? Ütled, et su kaup on hea. Kus on tõendid?
  19. Kas turvalisust ja privaatsuspoliitikat on adresseeritud? Kellele sa mu emaili müüd? Kui sageli kirjutad mulle?
  20. Kas nõuad kasutajalt soovitud tegevuse tegemiseks rohkem kui ühte sammu? Ära nõua.
  21. Kas kampaanialehel on sama pealkiri ja kujunduselemendid nagu reklaamis? Reklaami sisu ja kujundus peavad vastama kampaanialehe omadele.

Head tuunimist!


Suvel rauta rege, talvel säti jalgratast – või kuidas see vanasõna käiski. Paljudes ärides on suvi vaiksem aeg ja sügisest läheb uus möll jälle lahti. Seda arvesse võtta teen läbi suve siin blogipostituste seeria, kus igas postituses annan sulle mõned näpunäited-ülesanded, mida oma veebis sättida.

Kui neid nõuandeid arvesse võtad ja ellu viid, siis oled sügiseks valmis oma veebilehest välja võtma enam kui varem. Postitustes keskendun olulisele ja püüan rõhku panna asjadele, mis oleks lihtsalt muudetavad, aga annaks kokku palju kasu.

Loe edasi →

Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin