panoraTänaseks on möödunud ca 8 kuud sellest kui avasin internetiturunduse e-kursuse. Vahel ikka küsitakse, et kuidas mu kursusega liitunutel läheb. Selle postitusega teen selles sarjas avalöögi, kus üks osalejatest räägib oma kogemusest. Edasi võtab jutujärje üle Siim Metsla, Panora juhataja. Panora tegeleb virtuaaltuuride loomisega kinnisvarafirmadele. Siim räägib mida nad tegid oma ettevõtte esimesel 6 kuul ja jagab peamisi õppetunde.

Eellugu

Peebu interentimarketing.ee blogi leidsin täiesti juhuslikult internetis surfates kuskil eelmise aasta alguse paiku. Lugesin huviga tema artikleid, sest need olid tõesti sisutihedad ja huvitavad. Kui tuli pakkumine kommenteerida video vahendusel tema blogi (november 2008), võtsin pakkumise vastu ja Peep andis ühena viiest tasuta oma e-kursuse. Olen talle selle eest väga tänulik. Meie edu internetis on suurelt osalt tänu internetmarketing.ee kursusele.

Internetimarketingi tasulisest kursusest leidsin kohe konkreetseid, praktislisi näpunäiteid kuidas tõsta müüki internetis. Printisin Peebu kursuse välja ja täna olen seda 3 korda läbi lugenud, teen seda kindlasti veelgi. Olen alles rakendanud väga vähe sellest mida Peep oma kursusel õpetab, aga tulemused on juba silmaga näha ja käega katsutavad.

Algus – Kodulehekülje optimeerimine otsimootoritele

Kodulehekülje otsingumootorile optimeerimist alustasin jõulude ajal 2008. Olin väga põnevil, et näha mis juhtub. Jaanuaris olid esimesed tulemused näha juba, pagerank 3 (alustades oli PR1) oli suhteliselt lihtne saavutada (mida suurem pagerank, seda raskem saada).

Kontrollisin kõigi põhilise 5 konkurendi linke, kes google.it välja tulid minu märksõnadega. Sain häid lehti, kust linkida ka oma lehele. Tänu mõnele heale leiule sain Pagerangi 6 peale! Hetkel 5, sest mõnes kohas sai võib-olla liiga agaralt linke lisatud. Head kohad on igasugused (samakeelsed) blogid, mis optimeerimist vajava märksõnaga välja tulevad, kuhu on lihtne kommenteerida (aga soovitavalt teemakohaselt) ja nimeks panna märksõna mis vajalik otimeerimiseks. Mida kõrgem PageRank neil on, seda parem. Kui lehe PR on 0, siis järelikult ei saa olla väga kvaliteetne leht ja ei ole mõtet vaeva näha!

panorait-analyticstat

Samal ajal sai optimeeritud ka kodulehekülje sisu. Lisasin hinnakirja, mis on B2B lehe puhul vajalik (ka selle vihje andis Peep oma arvustuses meie lehele). Tegin lingid otsingumootori sõbralikuks. Hetkel on valmimas uus leht http://virtualtour.panora.eu/, mis on juba WordPress.org põhjal ja kujunduse eest maksin 15$! (hea koht kvaliteetsete kujunduste leidmiseks WordPressile on http://themeforest.net, ise olen leidnud sealt juba 2).

Enne seda ostsime kodulehekülje jms teenuseid sisse ja kulutasime hulga mõtetult raha teadmatusest (ja seda teadmatust kasutatakse ära kurjasti!). Paljud veebifirmad ei ole veel aru saanud, et kliendid eesmärgiks ei ole mitte lihtsalt saada endale kodulehekülge, vaid tõesti töötavat kodulehekülge, mis ka müüb midagi mitte lihtsalt ei anna võimalust saada firma kontaktinfot ja muud üldist infot!

Lisaks proovisime Google Adwordsi, aga teadmata kuidas seda õigesti teha (tegime seda ilma kursuse materjalidega tutvumata), läheb see hoopis kalliks maksma. Sellest ka see, et miks paljud firmad ütlevad Adwordsi kohta, et meie jaoks see ei tööta! On plaanis seda ka edaspidi kasutada, aga siis juba korralikult vastavalt kursuses antud õpetustele.

Edasi – blogi loomine

Nähes esimesi positiivseid tulemusi, otsustasime luua blogi, kus räägime oma teenustest (sihtgrupiks siis nii kliendid kui potensiaalsed kliendid). Põhieesmärk blogi tegemisel oli saavutada suuremat nähtavust otsingumootoris google.it. Kodulehekülg pole selle jaoks parim lahendus, sest see peaks olema pigem üldise info andja ja konkreetne müüja minu arvates (vähemalt meie puhul). Alustasime 15. märts kirjutades iga nädal 1 artikli (viimasel ajal 2 nädala jooksul 1). Tulemus on hetkel (3.5 kuuga) 2000 külastust kuus, 70% otsingumootoritest, ülejäänud firma koduleheküljelt või meilidest, mis lähevad automaatselt meie kõikkidele kontaktidele. Iga kord klikib 7-9% meie kogu kontaktidest uue blogiartiki lahti (2200 meili), mis nad automaatselt meilile saavad.

Kui sa veel ei ole loonud oma meilinglisti / blogi, siis see on viimane aeg. Oma klientidega peab ühendust pidama ja näitama, et teie firma ka toimib (võimalus näidata ennast ka natukene suuremana). Plus enamus märksõnu meie puhul on „long-tail“, et võimatu optimeerida konkreetselt.

Lisasin blogi lihtsalt kahte põhilisse „bloginfo“ leheküljele kõrge Pagerankiga ja saavutasime väga lihtsalt Pagerank 4. Muidugi kommenteerisin ka mõnda teist blogi, kus oli mõni üksik artikkel meile sobivatel teemadel. Sealt tuleb ka reaalseid külastusi.

virtualtourblog-analyticstat

Märkus: Iga „hüpe“ graafikus on tänu automaatsetele meilidele uutest postitustest blogis (WP plugin „Post Notification“ kasutuselevõtule) meie kõigile kontaktidele.

Tulemused

Tänu blogile helistatakse meile ise üle Itaalia ja küsitakse infot meie toodete ja teenuste kohta. On olnud ka esimesed ostud, mis ainult tänu blogile. Konkreetselt müük on tõusnud 100%  (ehk topelt hetkel, pooled kontaktid tulevad ise interneti kaudu / leiavad meid tasuta Googlest). Nüüd helistatakse ise ja küsitakse infot ja mõni tellib ka. Kuna meil on suhteliselt kallis toode – 1600€ – siis on seda ka keeruline müüa ja näiteks praegu meie näeme tulemusi sellest alles septembris, sest kaks kuud kõik puhkavad siin (juuli-august).

Oleme testinud edukalt ka tasuta proovimise varianti, viiest viis(!) ostis ka toote pärast kahte kuud tasuta proovides. Seega arvan, et läheme seda teed peale suve ja meie müük suureneb drastiliselt paremuse poole!

Meiega on meili teel ühendust võetud isegi Brasiiliast, Bulgaariast ja helistatud Pransusmaalt! (Soovitan soojalt WP plug-in-i „Global Transelator“). Otsingumootoritest tuleme välja igalt pool märksõnadega mis meile vajalikud. Kõik selle oleme saavutanud läbi blogi long tail (pika saba) võtmesõnade.

Edasised plaanid

Internetiturunduse Eliitlaager ja tõsta oma internetimüüki uuele tasemele: korjata meiliaadresse ka uutelt külastajatelt (Autoresponderi kasutuselevõtt), seega müüa rohkem ja lihtsamalt ja tegeleda rohkem teiste eluliselt tähtsate asjadega oma firmas – toodete arendamine ja strateegiaga, uute tähtsate affiliate’ide (kaasturundajate) leidmisega. Lõppkokkuvõttes on eesmärgiks firma automatiseerimine – luua aplikatsioon, mis võimaldab meie klientidel ise genereerida Virtuaaltuure (pildigaleriisi) 360 kraadistest pilttidest.

Kokkuvõte

Oleme saavutanud täieliku nähtavuse otsingumootorites Itaalia turul oma toodete teenustega, usun et tänu sellele tõstnud ka usaldusväärsust meie teenustesse. Kindlasti ka tänu sellele, et OLIME ESIMESED, kes antud teemadel hakkas tõsiselt kirjutama eraldi blogi. Usun, et Eesti puhul ei ole ka vajalik miski muu kui olla oma nishis ESIMENE, kes hakkab antud teemal kirjutama blogi.

Me ei ole ka varjanud et oleme Eesti firma Türilt. Ja see ei ole teadaolevalt ühelgi korral takistuseks olnud!

Olen teinud kõike seda oma põhitöö kõrvalt (ehk see on võimalik kõgil saavutada suhtelistle marginaalse vaevaga), ei pea olema eraldi inimest tööl selle jaoks. Väikesele firmale nagu meie, on internetimarketing.ee kursuse läbimine mitte vajalik, vaid lausa kohustuslik ellujäämiseks!

Hetkel anname oma ka oma klientidele nõu ja aitame (raha eest) valmistada blogi ja ka teha internetiturundust natuke.

Peebu kursuse väärtusel ei ole hinda – kõik oleneb ainult sinust, kuidas sa seda ära kasutad! Aitäh veelkord Peebule blogi kirjutamise ja internetikursuse loomise eest, mida loen senini.

Kõik küsimused ja täpsustused on oodatud kommentaarides.


Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin