Hiljuti sööstis ellu uus võrkturunduse süsteem Synkronice. “See on nagu järgmine Skype või Spotify,” kõlab reklaamjutt. Paljud küsisid mu käest arvamust ja siin see on: hoia oma raha alles. Kui sa veel ei tea, siis saad selle võrgustiku “aktsiaoptsioone” osta 575 euro eest. Võrgustiku värbajad (need, kes sulle seda müüvad) saavad sellest siis protsendi omale. Kahe aasta pärast pidavat saama optsioone aktsiateks vahetada.

Võrgustiku loojad on välja tulnud pealtnäha usutava jutuga:

Internetis ei ole võim mitte nende käes, kellel on raha, vaid nendel, kellel on kasutajad. Synkronice on esimene firma, kellel on unikaalne strateegia, et ehitada üles kliendibaas ja kasutada seda investeerimiseks uutesse ärikontseptsioonidesse, mis on väärtuslikud ning mida müüakse internetis iga päev.

Idee on siis selles, et Synkronice annab uutele veebisaitidele kasutajaskonna ja siis see kasutajate hulk paneb investorite suu vett jooksma ning aktsionärid teenivad dividende.

Väitele, et suur kasutajate baas on võimas väärtus, ei saa vastu vaielda. Loomulikult annab elav ja aktiivne kommuun igale saidile suure väärtuse. Mis oleks Facebook ilma kasutajateta? Siin on aga üks suur AGA. Mis oleks Facebooki väärtus 500 miljoni regatud kontoga, mis lihtsalt seisavad? Mitte midagi.

Ükski ettevõtte ei investeeri registreeritud kontodesse, vaid aktiivsetesse kasutajatesse. Kogu selle mehhanismi alustala on aga see, et värvatakse selle mingite uute veebiteenuste kasutajateks – aga need pole tõelised kasutajad. Kogu see süsteem on sama efektiivne nagu eBayst $6.49 dollari eest 500 000 veebilehe külastuse ostmine. Kui see töötaks, siis miks keegi üldse SEO ja muu turundusega vaeva peaks nägema?

Need 500 000 külastust tulevad ka, aga nendest pole sulle mitte midagi kasu. Sama kasutud on mingi uue võrgustiku võltskasutajad – inimesed, kes on konto loonud ainult mingi motivaatori alusel ja kes pole tegelikult aktiivsed kasutajad. Mitte ükski investor ei osta mitte ühtegi sellist saiti. Kogu see alusloogika on mäda ja ei tööta.

Kes siis võidab? Loomulikult see, kes kasseerib 575 eurot näost (kallim pakett on 1725 eurot). Investeerijatele öeldakse ka peenikeses kirjas, et iga investeering on risk. Loomulikult :) Oma tagumikku peab ju kaitsma.

Nende esimene kontseptsioon Spinglo pidi levima kui kulutuli selle video järgi:

Kõik nagu peaksid sellesse armuma (arusaamatuks küll jääb, et miks?). Kuidas armumisega läheb? Google otsing ‘spinglo’ annab 42,100 vastet ja nende Facebooki lehel on 883 fänni. Globaalse superhiti jaoks natuke vähe, mis? Selle postituse kirjutamise hetkel figureerib ka minu tagasihoidlik isik Googles enam ning on Facebookis tulemuslikum selles suhtes. Suvaline vähetuntud bränd on kõvemini netis esindatud kui see tulevikulõvi.

Spinglo kaudu saab teenida boonuseid. Teenitavate boonuste kättesaamiseks peab end registreerima internetis Suurbritannias asuva Towah’ panga kliendiks, misjärel pank saadav kliendile (kuskil Rootis foorumis räägiti, et eriti kirve intressiga) MasterCardi koju, millega saavat siis ostude eest tasuda ja sularaha välja võtta.

Kes selle Synkronice skeemi õnge lähevad? Ikka need, kes on juba viimased aastad ühest võrkturunduse skeemist teise hüpanud, lootes kiirele rikastumisele. Kui see Eestis levima hakkas, siis esimesena hüppasid selle pardale inimesed, kes on varem juba teinud Amwayd, alaska marju või mis iganes muud laadi võrkturundust. Meenub vanasõna kirikust ja peksust.

E24 tsiteerib ühte sellist: «Kui sellega ka ei riski, siis ei olegi millegagi põhjust riskida,» kinnitab juba pikemalt turundusvõrgustikega tegelnud pensionär Alar, kes on ettevõtmisse 27 000 krooni paigutanud.

E24 järgi on asi antud ka fintantsinspektsiooni üles kahtlustatuna pettuses ja finantsregulatsiooni eiramises (väärtpaberitega kauplemine on rangelt reguleeritud).

Lisalugemine: Spinglo.com ehk kuidas loll ja tema raha teineteisest kiiresti lahutada


Tuli teade, et viimase aja üks haibitumaid võrkturunduse skeeme iLearningGlobal pani pillid kotti (teenus on saadaval, aga selle MLM osa lõpetati ära). See pole sugugi harukordne juhus, sest keskmiselt 10st suure hurraaga alustavast võrkturunduse skeemist 9 läheb põhja. Olgu selle taga siis kasvõi nii suured nimed kui Brian Tracy.

Kes ei tea, siis võrkturundus ehk MLM -(multi-level marketing) on siis selline ärimudel, kus sa müüd mingeid tooteid inimestele, keda sa eelistatud tunned, ja samal ajal värbad ka neid samu tooteid edasi müüma. Sa teenid komisjoni toodetelt, mida ise müüd ja siis teenid komisjoni ka nende pealt, kelle oled värvanud tooteid müüma. Ja kui nemad ka kedagi värbavad enda alla, siis ka sealt saad kopika.

Loe edasi →

Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin